Paríž, Frankfurt či Tokio. To všetko sú mestá, kde sa Volvo už na autosalónoch neuvidíte. Doslova tvrdí, že sú to „vyhodené peniaze“. „Ušetrené prostriedky možno využiť oveľa lepšie,“ tvrdí sám šéf marketingu Volva, Alain Visser. A dodáva: "Sme relatívne malý hráč na globálnom automobilovom trhu a nemyslíme si, že zvíťaziť môžeme tým, že budeme robiť to isté, čo robia ostatní.“ Volvo sa preto rozhodlo ostať len na prehliadkach v Ženeve, Detroite a Pekingu. Jeden autosalón na jednom kontinente stačí.
K takémuto radikálnemu rozhodnutiu priviedla Volvo s najväčšou pravdepodobnosťou jeho skúsenosť s nedávnym predajom uvádzacej série nového SUV XC90 prostredníctvom internetu. Stačilo mu len 47 hodín na to, aby sa doslova zaprášilo za 1 927 kusmi edície XC90 First Edition. Volvo by teda tento recept chcelo uplatniť v globálnom meradle. Dotkne sa to dokonca aj predajcov. Stať sa z nich majú skôr kontaktné miesta na odovzdávanie vozidiel a servisy, než skutočné predajne.
„Sme značka s obmedzenými finančnými tokmi a neveríme v stavbu dílerských palácov,“ komentoval rozhodnutie Visser. Samotný predaj sa má teda presunúť na web, kde chce Volvo do reklamy investovať ušetrené peniaze. Tie stiahne aj z televíznej reklamy a sponzorstva v športových podujatiach. Veď už dnes nakupuje 80 % klientely tovar cez internet a podľa Vissera niet dôvodov, aby podobný scenár nefungoval aj v prípade kúpy automobilov. Novú marketingovú stratégiu odštartuje už budúci rok.