Pôvodný diesel Hondy s objemom 2,2 litra je minulosťou. Jeho pozíciu zastúpil menší agregát 1,6 i-DTEC, ktorý sa vo verzii s dvoma turbodúchadlami dostal už aj do SUV Honda CR-V. Japonská automobilka sa teraz rozhodla demonštrovať jeho schopnosti pokusom o zápis do Guinnessovej knihy rekordov. Ako inak, snahou o dosiahnutie najnižšej spotreby. Voľba padla na vynovený Civic, presnejšie verziu kombi Tourer.
Sériový exemplár bez akýchkoľvek úprav sa vydal na okružnú cestu po susediacich krajinách Európskej únie. Za jeho volantom sa striedali dvaja členovia tímu európskeho výskumu a vývoja (R&D) Hondy – Fergal McGrath a Julian Warren. Spolu prešli 13 498 km, čo je vzdialenosť porovnateľná so vzdialenosťou medzi Veľkou Britániou a Austráliou. Pritom dopĺňali palivo len deväťkrát. Vozidlo dosiahlo neuveriteľný priemer 1 500 kilometrov na jednu nádrž.
Tím vyrazil na svoju cestu z belgického mesta Aalst v pondelok 1. júna a po kontinente pokračoval v smere hodinových ručičiek. Na miesto začiatku svojej cesty sa vrátili vo štvrtok 25. júna, pričom zaznamenal priemernú spotrebu paliva len 2,82 litra nafty na 100 km, to je o rovnú štvrtinu menej ako výrobcom udávaných 3,8 litra. Celkové výdavky na palivo počas cesty boli len 645 eur. Podľa pravidiel súťaže museli byť po celý čas v aute tí istí dvaja vodiči a každý deň prejsť minimálne 600 kilometrov.
Vozidlo nesmelo prejsť žiadnymi špecifickými úpravami. Išlo teda o štandardný model z výrobnej linky. Toto pravidlo preverili nezávislí svedkovia na začiatku a na konci pokusu. Výnimkou bola len montáž sledovacieho zariadenia Tracker. Palivo sa dopĺňalo na bežných čerpacích staniciach, pričom pri každom tankovaní bola palivová nádrž naplnená na maximum, aby vozidlo nemalo výhodu v podobe zníženej hmotnosti. Okrem toho boli pneumatiky nahustené na odporúčaný tlak a geometria kolies nastavená na výrobné parametre.
Podľa posádky, ktorú tvorili v podstate amatérski vodiči, môže takúto spotrebu dosiahnuť každý pomocou dodržiavania jednoduchých zásad. Napríklad citlivým plánovaním trasy, plynulou jazdou bez prudkého zrýchľovania alebo brzdenia, predvídaním, neprevážaním zbytočnej záťaže a zabezpečením správnej údržby auta. Rýchlosť na trase bola vždy v súlade s predpismi a jazda sa prispôsobovala dopravným podmienkam v reálnej premávke.