Volkswagen síce dnes produkuje elektromobily e-up! a e-Golf a tiež plug-in hybridný Passat GTE, ale v jeho predajoch hrajú okrajovú úlohu. To sa má však zmeniť. Po kauze Dieselgate tlačí na elektrifikáciu samotný šéf značky Hebert Diess, ktorý prišiel do Wolfsburgu v lete minulého z BMW. Volkswagen chce jednoducho postaviť elektromobil s cenou, ktorá by urobila zo značky VW opäť výrobcu "ľudových“ áut. Ide mnohomiliardový zámer, do ktorého začnú tiecť peniaze z voľných zdrojov automobilky a ušetrených peňazí zrušených projektov. Vo vývojovom tíme pracujú ľudia vybraní Diessom a ich úlohou nie je nič iné, ako stvoriť „chrobáka digitálneho veku“ .
Nový elektromobil by sa mal časom vypracovať do pozície súčasného Golfu. Základom sa stane nová platforma MEB pripravená pre alternatívne pohony, vrátane čisto elektrického. Tá sa už predstavila v koncepte Budd-e, ktorý ukázal Volkswagen na tohtoročnej výstave spotrebnej elektroniky v CES v Las Vegas. Kým však z Budd-e vznikne minivan, nový elektrický „chrobák“ má mať klasickú koncepciu hatchbacku, autonómny dizajn, interiér aj techniku. Projekt je síce prísne tajný, no z prostredia automobilky unikajú informácie o dojazde vraj až 500 km. Modernosť pohonu má ísť ruka v ruke s najmodernejšími multimediálnymi systémami a konektivitou.
Novinka, ktorá sa predstaví do roku 2020, má mať na dĺžku približne 4,4 metra, takže nehovoríme o čomsi ako nástupcovi elektrického up!-u, ale praktickom rodinnom aute s dostatočne priestranným interiérom aj batožinovým priestorom. Ako však chce nemecký výrobca skresať cenu, nie je známe. Najdrahšie na elektromobiloch sú totiž batérie a ich ceny klesajú veľmi pomaly. Pri takom veľkom dojazde ich navyše bude musieť mať nový elektromobil dostatočne veľa. Jedine, že by mal Volkswagen v rukáve tajný tromf.
Viac sa o novom projekte dozvieme možno už v roku 2018, keď má prísť na trh druhá generácia elektrického Golfu. Už ten by mal mať dojazd okolo 300 km.