Testeri chceli zistiť ako sa Duster správa na asfalte pri vyhýbacom manévri. Ako vzorku vybrali dva Dustery – jeden s pohonom 4×4 a ESP, druhý s pohonom predných kolies a bez ESP.
Test bol jednoduchý. Vodič sa musel trafiť autom na trasu v tvare písmena S vyznačenú kužeľmi, alebo jednoducho povedané išlo o modernejšiu verziu losieho testu. Autá mali nájazdovú rýchlosť 65 km/h. Dobrý výsledok zaznamenal Duster s pohonom 4×4 a ESP. Aj keď vodič „pozbieral“ veľkú časť kužeľov, auto mal stále pod kontrolou.
Horšie dopadol Duster s predným náhonom a bez stabilizačného systému. Pri vyhýbacom manévri sa zadná časť nadmerne roztancovala a v záverečnej fáze šmyku Duster poskakoval na dvoch kolesách.
Krátko po teste autoklub kontaktoval výrobcu a žiadal vysvetlenie správania sa Dustera v kritickej situácii. Renault sa tejto situácie nezľakol a všetkých uistil, že žiadnemu Dusteru nehrozí prevrátenie na strechu a že od marca 2011 budú mať všetky verzie ESP.
O niekoľko dní neskôr Holanďania test zopakovali za prítomnosti zástupcov Francúzov a výsledky neboli očividne zlé. Údajne autoklub ANWB pripustil, že problémy s ovládaním Dustera pri druhom teste nevznikli a že pri prvom teste mohla ovplyvniť výsledok rozdielna teplota asfaltu.