Správa Autobildu predstavuje rýchlu pomoc pre zákazníkov. Informuje o spoľahlivosti, dlhodobej kvalite a spokojnosti zákazníkov dvadsiatich najdôležitejších značiek na nemeckom trhu. Značky hodnotí podľa troj- až sedemročných vozidiel. Takýmto spôsobom sa pri hodnotení vynoria na svetlo sveta aj chyby, ktoré sa pri bežnom testovaní neprejavia.
Výsledná známka pre výrobcu pozostáva zo siedmich čiastkových výsledkov, ktorým sa prikladá rovnaká dôležitosť. Hodnotí sa podľa dotazníka Autobildu, ktorý vyplnilo 9278 majiteľov vozidiel. Kľúčová otázka znela: Ako hodnotíte kvalitu vášho automobilu na stupnici od 1 do 10?
Autobild sa ďalej orientuje podľa zvolávacích akcií výrobcov – aké chyby sa vyskytli, pomohli servisné zásahy odstrániť chybu, koľko automobilov malo danú chybu, ako reagoval výrobca.
Ďalším kritériom sú správy TÜV (Technischer Überwachungs-Verein), ktoré monitorujú technický stav vozidiel pri technickej kontrole. Údaje pochádzajú z asi 7,5 milióna technických kontrol 208 modelov.
Do úvahy sa berú aj dlhodobé testy Autobildu, podnety od nespokojných zákazníkov, testy servisov a záručné podmienky.
Hodnotenie kvality podľa Autobildu – rok 2010 | ||
Umiestnenie | Výrobca | Známka (1–5) |
1. | Hyundai | 2,3 |
2. | Honda | 2,4 |
3. | Audi | 2,6 |
Mazda | 2,6 | |
Toyota | 2,6 | |
6. | Mitsubishi | 2,6 |
7. | Suzuki | 2,7 |
8. | BMW | 2,7 |
Mercedes | 2,7 | |
10. | Nissan | 3,0 |
Seat | 3,0 | |
Skoda | 3,0 | |
13. | Ford | 3,1 |
Kia | 3,1 | |
Opel | 3,1 | |
VW | 3,1 | |
17. | Renault | 3,6 |
18. | Citroën | 3,7 |
Fiat | 3,7 | |
20. | Peugeot | 3,9 |