Väčšina dnešných hybridov si ponecháva klasický spaľovací motor ako hlavný zdroj pohonu. Elektromotory hrajú druhé husle a vypomáhajú napríklad pri zrýchľovaní, prípadne sú schopné poháňať vozidlo na veľmi krátke vzdialenosti a nízkou rýchlosťou bez zapojenia klasického motora.
Tvorcovia niekoľkých konceptov to zobrali z druhého konca. Hlavnú úlohu prenechali elektromotorom a akumulátorom a spaľovací motor je len akousi palubnou nabíjačkou – generátorom.
Jedným z takýchto konceptov je hybridný Jaguar XJ, ktorý je poháňaný elektromotormi s výkonom 145 kW (197 k). Jaguar je vlastne plne elektrickým vozidlom schopným vyvinúť maximálnu rýchlosť takmer 180 km/h. Popri ústrojenstve elektrického pohonu konštruktérom ešte zvýšilo miesto na generátor, ktorým je trojvalcový spaľovací motor s objemom 1,2 litra s výkonom 35 kW (48 k) vyvinutý Lotusom špeciálne pre tento účel.
Podľa Jaguaru sú jeho jazdné vlastnosti a výkony prekvapivo dobré, keďže navýšenie hmotnosti o elektromotory a akumulátory kompenzuje absencia ťažkého motora a mechaniky tradičného pohonu.
Samonabíjací Jaguar XJ spotrebuje menej ako 5 litrov paliva na 100 km a na jedno natankovanie zvládne 960 kilometrovú trasu.