V poslednom čase sa začína čoraz viac hovoriť o „vrodených“ chybách automobilov. Mnohí výrobcovia sú nútení pod tlakom verejnej mienky alebo pod tlakom úradov konať. Teraz prišiel čas aj na Volkswagen.
V Nemecku boli zaznamenané prípady, kedy ľad poškodil predné dvere, blatník alebo prah dverí Golfu V. Sám od seba to samozrejme nemohol spraviť. Pomáhali mu samotní majitelia poškodených áut. Ako sa to teda stalo?
Pri odmäku sa sneh z auta topil a stekal medzi predný spodný roh dverí a základňu A-stĺpika, v miestach kde sa spája s prahom. Pri ochladení vznikla v týchto miestach masa ľadu a vodič pri otváraní dverí za istých okolností mohol ohnúť roh dverí alebo iné diely.
Ako server autobild.de informoval, Volkswagen o tomto probléme vedel dávnejšie, ale odmietal zodpovednosť. Prípady sa však množia v dôsledku tuhej zimy s množstvom zrážok a pod tlakom Volkswagen uznal chybu. Náklady na opravu poškodených vozidiel preplatí v plnej výške, ale iba v prípade, že v danej oblasti nemá automobil žiadne iné škody.
Podobný typ poškodenia sa mohol vyskytnúť aj v iných krajinách, u iných modelov a značiek. Sú to však relatívne malé počty a z toho malého počtu sa ešte menej ľudí sťažuje výrobcovi. Automobilky si potom vedia veľmi dobre spočítať, či problém riešiť individuálne, alebo celoplošne.
V prípade Golfu a Jetty prichádza do úvahy jedno riešenie. S pomocou bloku z penovej látky a utesnenia tejto oblasti sa dá proti hromadeniu ľadu na citlivom mieste bojovať. Tieto elementy patria do základnej výbavy Golfu v chladnejších krajinách (Rusko). V Nemecku sa pripláca 150 eur.
Penový blok však nie je univerzálnym riešením. Sú zdokumentované prípady ohnutých dverí aj s touto špeciálnou výbavou. Mnohí majitelia Golfov sa bránia svojsky. Vždy keď nastupujú, ich prvý pohľad spočinie v inkriminovanej medzierke za predným kolesom. Ak hrozí nahromadenie ľadu počas jazdy, nezostáva nič iné, ako pri vystupvaní dvere otvárať opatrne.