S aktivitami v najrýchlejšom motoristickom športe počíta Renault aj do budúcnosti. Dokladuje to veľmi nezvyčajnou štúdiou RS 2027 Vision, ktorú predstavuje na autosalóne v Šanghaji. Ide o koncept monopostu F1 budúcnosti. A to sa na rozdiel od štúdií áut či motocyklov len tak ľahko nevidí. Invencie prináša až-až. Veď tím tvorcov sa nezaoberal len technikou a bezpečnosťou, ale aj interakciou s divákmi. Monoposty budúcnosti majú byť totiž pre milovníkov F1 oveľa atraktívnejšie a transparentnejšie.
Samotný dizajn vychádza z ľudského tela. Škrupina karosérie bude teda kopírovať anatómiu pilota. Najmä vďaka 3D tlači. A aby ho bolo vidieť, je čiastočne priehľadná vrátane výklopnej kabíny vyrobenej z extrémne pevného polykarbonátu. Zakrytý kokpit má, samozrejme, chrániť jazdca na trati pred odletujúcimi úlomkami či počasím. Priehľadná má byť dokonca aj jeho prilba. To všetko pre lepšiu orientáciu divákov, aby mohli napríklad sledovať výraz v tvári pilota. Samotný monopost bude tiež nosičom nových grafických informácií, akýmsi komunikačným pojazdným displejom.
Na diskoch kolies sa môžu zobrazovať údaje o počte odjazdených kôl či o zásobe energie a paliva. Diódové osvetlenie zas môže divákov podľa farby informovať, či monopost pracuje v elektrickom režime. A spätnú väzbu bude mať aj samotný pilot. Obrazovka na volante môže totiž zobrazovať jeho poradie v rebríčku popularity divákov. Samozrejme, vďaka mobilnej aplikácii v ich smartfónoch. Renault dokonca zvažuje, že piloti najviac ocenení publikom by mohli v posledných kolách využiť „bonusovú“ energiu.
Ak sa bojíte, že v časoch nástupu elektromobilov a stúpajúcej popularity formuly E sa mieni vzdať Renault benzínu, ste na omyle. Spaľovací motor by mal ostať podľa neho aj naďalej srdcom najrýchlejších áut sveta, i keď s vysokou úrovňou elektrifikácie. Podľa Renaultu by nový hybridný systém pohonu, tvorený preplňovaným 6-valcom a dvoma elektromotormi, mohol dosahovať výkon až 1 MW, teda 1 000 kW, z čoho až 500 má pochádzať z elektrickej časti systému. O dostatok energie sa bude starať podstatne účinnejšia rekuperácia brzdnej energie, teda KERS, ktorý má byť inštalovaný na oboch nápravách.
To bude zároveň znamenať možnosť pohonu 4×4. Ak uvážime, že monopost budúcnosti má mať hmotnosť len 600 kg, príde viac trakcie určite vhod. A tiež potrebný prítlak, ktorý bude generovať aktívna aerodynamika. Ovládanie uľahčí podľa predstáv Renaultu riadenie všetkých kolies. Tak trochu strašidelne znie implementácia autopilota, ktorú automobilka nevylučuje. No nebojte sa, príležitosť pre systém autonómneho riadenia vidí lRenault en v nebezpečných situáciách. Napríklad keď dôjde ku kolízii a na trať vyrazí safety car. To udrží pôvodné odstupy vozidiel a prispeje k bezpečnosti a objektivite výsledkov.
Sériovým haváriám zas zabráni vzájomná výmena informácií medzi monopostmi V2V. Renault tiež vidí budúcnosť pre kolotoč F1 v znižovaní nákladov. Ak by totiž stačili tímom nižšie rozpočty, pritiahlo by to na okruhy nové značky. Mohlo by sa tak stať pomocou dodávok unifikovaných komponentov, napríklad aerodynamických, ktoré by pochádzali od výrobcov schválených FIA. Či sa predstava Renaultu naplní, uvidíme o niekoľko rokov. Viac interaktivity a viac tímov by však popularite F1 určite prospelo.