Škoda sa nám dnes spája s funkčnosťou a racionalitou. Lenže časy sa menia. Ak chce česká značka ďalej rásť, potrebuje viac emócií a tiež vstúpiť do nových segmentov. A to nielen medzi SUV. Napríklad aj do triedy športových áut. Na tomto poli to ale v súčasnosti nevyzerá v jej výrobnom programe práve ružovo. Jediným zástupcom je Octavia RS. Fabia sa už ostrej verzie nedočká. Zato sa šušká o Superbe RS, Kodiaqu RS a možno aj Karoqu RS. Známy je aj plán Kodiaku Coupé pre Čínu. Lenže to stále hovoríme o derivátoch bežných sériových modelov.
Teraz však britský Auto Express prichádza s prekvapivou informáciou o reinkarnácii legendárneho kupé 110 R, ktoré schádzalo z liniek mladoboleslavskej automobilky v rokoch 1970 až 1980. I keď v celkom inom podaní, ako sme ho poznali. Nejde o novinársku kačicu. O takomto pláne sa totiž rozhovoril sám šéf vývoja Škody Christian Strube. „Zvesti, že Škodu zaujíma len funkčnosť, nie sú pravdivé. Škoda má 120-ročnú históriu a je plná emócií,“ povedal s odkazom na legendárne kupé, ktoré mimochodom vlastní.
Na otázku, či Škoda môže prísť v budúcnosti s podobným autom odpovedal: „Áno, ale elektrickým.“ Umožní to platforma MEB, na ktorej má vznikať už v roku 2025 milión koncernových elektromobilov. Prečo nie aj kupé od Škody? Flexibilita platformy umožňuje totiž použiť napríklad len zadný náhon, typický pre Škodu v časoch slávy 110 R. „Táto platforma je ešte flexibilnejšia ako platforma MQB a konštruktérom dáva obrovskú slobodu,“ zdôrazňuje Strube. Neprezradil však, či je projekt schválený. Každopádne nebude jeho zmienka pre médiá náhodná.