Nový Cullinan sme mohli vidieť na oficiálnych snímkach automobilky. Išlo však zatiaľ len o maskované prototypy, ktoré absolvovali tvrdé zaťažkávacie skúšky v rôznych častiach sveta, napríklad aj v drsných podmienkach slnkom do červena rozpáleného amerického údolia Death Valley. Takže finálny dizajn ostáva napriek blížiacej sa premiére, ktorá by mohla teoreticky prebehnúť ešte tento rok, tajomstvom. Lenže grafický softvér dokáže zázraky, najmä ak za "kompom“ sedí šikovný ilustrátor, akým je Jan Peisert. Práve vďaka nemu si môžeme približnú podobu očakávaného Cullinanu predstaviť už dnes. A rozhodne nejde o fikciu.
Peisert totiž vychádzal z originálnej snímky Cullinanu zamaskovaného špeciálnou 3D fóliou s fazetami, ktorá dokáže utajiť viacero detailov. Nie však celok. Po šestnástich hodinách práce sa mu podarilo odstrániť kamufláž a dorobiť tieňovanie. Všetky základné línie sú tam, kde majú byť, a tak je vysoko pravdepodobné, že sa pozeráme na vernú interpretáciu prvého sériového SUV z dielne „rolsu“. Rozdiely môžu byť už len minimálne. Vidíme monument s obrovskou maskou, ktorý preferuje jednoduché kubistické tvary, podobne ako vlajková loď – v lete predstavený Phantom.
Napokon, tieto autá budú mať veľa spoločného. Aj Cullinan totiž využije ľahkú celohliníkovú platformu Architecture of Luxury a obrovský dvakrát preplňovaný 12-valec s ikonickým objemom 6,75 litra, ktorý by mal posielať k obom nápravám cez 8-stupňový automat 420 kW a krútiaci moment 900 Nm. Dynamické parametre by nemali byť vzdialené od Phantomu, ktorý šprintuje na rýchlosť 100 km/h za o 5,3 sekundy. Horšia aerodynamika vyššej karosérie, vyššia hmotnosť a energeticky náročnejší pohon 4×4 však určite zohrajú svoju rolu.
Podľa šéfa automobilky Andrewa Boyla nebude Cullinan SUV v pravom zmysle slova. Tvrdí, že táto skratka nevystihuje presne podstatu Cullinanu. „SUV nemusí byť vždy športové ani úžitkové. Až sa Cullinan predstaví, uvidíte celkom inú interpretáciu.“ Zatiaľ to však na veľkú „nádheru“ nevyzerá. To by však prekážať nemuselo. Ani konkurenčný Bentley Bentayga nie je práve „šik“, a predáva sa ako teplé rožky. Podobne Rolls-Royce si od Cullinanu sľubuje rapídne zvýšenie predajov. A to až na dvojnásobok súčasnej produkcie. Úspech Porsche v tomto segmente to len potvrdzuje.