Líšila sa tým, že automobilka v týchto pre Nemecko určených exemplároch doslova vypla niektoré funkcie. Novinka sa vzdala navigácie, parkovacej kamery, digitálneho rádia, monitorovania jazdných prúdov, parkovacích senzorov, diaľkového ovládania garáže či elektrických sklopných zrkadiel. Výkon klesol na 80 %. Za takýchto okolností stála Tesla S naozaj 59 400 eur, čím splnila zákonom požadovanú hranicu na poskytnutie bonusu. Potiaľto by bolo všetko v poriadku. Lenže americký výrobca súčasne zákazníkom ponúkol paket Comfort za 5 200 eur, ktorý si mohli kúpiť dodatočne a ktorý autu vrátil väčšinu pôvodne „okresaných" prvkov.
Dokonca si za ďalších 4 000 eur mohli dopriať zväčšenie kapacity akumulátorov zo 60 na 75 kWh. Napokon, väčšina odstránených funkcií mala len softvérový základ. Tesle táto účelová politika v Nemecku prechádzala takmer rok. Až doteraz. Úrady totiž dotácie na nákup tohto modelu stopli a konanie automobilky dokonca označili za podvod. To najmä po tom, čo si chceli kontrolóri kúpiť Teslu S bez paketu Comfort s tým, že o dodatočnú montáž paketu ani nemajú záujem, a predajca im oznámil, že to nie je možné. Vzniklo tak podozrenie, že všetky doteraz predané Tesly S s dotáciou boli od začiatku v plnej výbave.
Jednoducho došlo len k rozdeleniu kúpnej ceny na dve faktúry. Reakcia Tesly na seba nedala dlho čakať. Automobilka obvinila úrady z poškodenia dobrého mena značky aj z toho, že Nemecko nastavilo limit tak, aby boli jej modely vopred vylúčené z hry. O podvod podľa Tesly rozhodne nejde, firma podľa jej slov len ponúkla zákazníkom možnosť, ako sa dostať k dotáciám. Dokonca sa Tesla rozhodla obrátiť so sťažnosťou na európsku komisárku pre obchod Ceciliu Malmström, ktorá má postup Nemecka voči Tesle preveriť. Sama chce preskúmať postup predávajúceho, pretože ten podľa Tesly prekročil pravidlá.
Na rozuzlenie kauzy si budeme musieť počkať. V každom prípade momentálne nemôžu nemeckí zákazníci počítať pri nákupe Tesly S s bonusom vo výške 4 000 eur.