Zdá sa, že odveký boj dvoch slovenských autosalónov sa v posledných rokoch vyvíja v prospech Incheby. Na brehu Dunaja debutuje čoraz väčší počet automobilových premiér a, naopak, počet značiek, ktoré ho ignorujú, klesá. Nie inak to bude tento rok. Bratislavskému autosalónu nahráva skvelý jarný termín, približne jeden a pol mesiaca po medzinárodnej motoršou v Ženeve, a tiež vynikajúca kondícia slovenského trhu. To všetko zvyšuje chuť importérov vystavovať.
Chýbajú len štyri značky
Vlaňajší rok bol pre automobilové značky na Slovensku vodou na mlyn. Slováci nakupovali autá ako nikdy predtým. A nie lacné. Trieda SUV a crossoverov si z celkových predajov „odhryzla“ neuveriteľných 30 percent. Registrácie sa vyšplhali k rekordnému údaju 96 085 nových osobných vozidiel a spolu s triedou ľahkých úžitkových áut až na 109 666 kusov. Tento rok máme síce slabší február aj marec, kedy došlo k poklesu o približne 6 %, ale zato január exceloval neuveriteľným, takmer 49-percentným nárastom. Zdá sa akoby zákazníci čakali už len na novinky z Bratislavy.
A tých bude v Inchebe neúrekom. Usporiadatelia sa síce snažia „nafúknuť“ množinu premiér na maximum, tento rok ich má byť vraj viac ako osemdesiat, ale faktom ostáva, že aj striedmy pohľad do zoznamu naznačuje silnú automobilovú jar. Napokon embargo zo Ženevy je dávno minulosťou, a tak horúcim ženevským novinkám nebráni nič v tom, aby sa ukázali slovenskému publiku. Zastúpenie značiek bude takmer kompletné. Nikto nechce chýbať. Výnimkou je len Ford, Subaru, Seat a Volvo. Ale ako vieme, posledná zo značiek lokálnym výstavám i tak neholduje a prednosť dáva sociálnym sieťam.
Ford zas nemôže predstaviť nový Focus, ktorý sa ukázal len pred pár dňami a Seat nemá zásadnú novinku, ak nepočítame deriváty odčlenenej divízie Cupra, ktoré však prídu na trh najskôr na jeseň. Čo teda uvidíme? Asi najväčším lákadlom bude nový Volkswagen Touareg z Bratislavy, ktorý odhalila automobilka v Číne, a žilinská Kia Ceed, ktorá sa predstaví v tretej generácii. Škoda zas ukáže modernizovanú Fabiu. Peugeot predstaví kompletne prepracovaný fastback 508, Audi fastback A7 Sportback a Citroën vynovený C4 Cactus, ktorý sa mení z crossoveru na solídnejší a komfortnejší hatchback, keďže zastúpi aj pozíciu pôvodného Citroënu C4. Nový Auris však napriek účasti Toyoty nepríde.
SUV na prvom mieste
Triedu extrémne populárnych crossoverov obohatí nová Dacia Duster, úplne nová Honda CR-V, BMW X2 a nový Hyundai Santa Fe. Lexus pridá 7-miestnu verziu hybridného RX L a Mitsubishi svoj nádejný Eclipse Cross. Na prašnú nôtu zahrá aj ruská Lada s outdoorovou kombi verziu Vesty SW Cross. A potom tu máme dve veľké off-roadové premiéry, ktoré neprichádzajú príliš často – celkom nový Jeep Wrangler a ikonickú triedu G od Mercedesu-Benz. Ten pridá ešte jednu zásadnú novinku – nový hatchback triedy A. Lenže záplava debutov zo Stuttgartu bude pokračovať aj fascinujúcim kupé AMG GT 4-Door.
Športové autá doplní Renault Mégane RS, otvorené Lamborghini Huracán Performante Spyder či brutálne výkonný Jaguar XE SV Project 8, ktorý vznikne len v 300-kusovej sérii. Jednoducho, bude sa na čo pozerať. A to má Incheba v zálohe ešte minimálne dva koncepty. Asi najväčšou bombou je predskokan „F1 na bežné cesty“ – plug-in hybridný hyperšport AMG Project One s motorom z monopostu F1 Petronas. A prekvapenie sľúbila aj Škoda, ktorá už pár konceptov do Bratislavy priviezla. Ak sa nemýlime, pôjde o ženevskú štúdiu Vision X, ukazujúcu tvár budúceho menšieho crossoveru značky, ktorý sa postaví pod Kodiaq aj Karoq.
Tak ako posledných osem rokov sa luxusné autá stretnú v samostatnej hale v rámci Exclusive Salonu, kde nájdete značky Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Masserati, McLaren či Rolls-Royce. Milovníkov kempovania potešia karavany od 24 výrobcov. Deti môžu zamieriť na Detský Mini Autosalón, kde si zajazdia na miniatúrnych modeloch vystavujúcich značiek. Chýbať nebude ani tradičné otvorenie tuningovej sezóny so záplavou upravených áut. Autosalón bude otvorený do nedele 22. apríla.
Autosalón v číslach
Ročník | 28. |
---|---|
Termín konania | 24. – 29. 4. 2018 |
Výstavná plocha | 40 000 m2 |
Počet značiek | 50 |
Počet výstavných premiér | cca 80 |