Kalifornskí úradníci schválili možnosť použitia digitálnych štátnych poznávacích značiek, takzvaných RPlate už v roku 2013. No až teraz sa dostávajú do predaja. Stáť budú 655 dolárov, pričom hovoríme o zadnej poznávacej značke. Tá predná musí byť podľa predpisov stále klasická. K tomu si musíme pripočítať mesačný poplatok vo výške sedem eur. V čom je rozdiel? S výnimkou hrúbky sa RPlate podobá rozmermi na tú klasickú, no predsa je iná. Znaky totiž zobrazuje na displeji. A zobrazovať dokáže oveľa viac, napokon, ako každá obrazovka.
K dispozícii sú teda uvítacie projekcie či celé texty. Pochopiteľne, majiteľ si nesmie so značkou robiť, čo chce, preto je vybavená komunikačnou funkciou na báze prehliadača RConnect. To všetko však musí prejsť najprv schválením, ktoré potenciálne umožní napríklad aj zobrazovanie vlastných nápisov či správ. Podľa aktuálnych informácií jazdí v Kalifornii v rámci pilotného projektu 116 áut s digitálnymi značkami. Do roku 2020 musí Americké oddelenie motorových vozidiel (DMV) podať správu, ako sa značky osvedčili.
A potom sú tu nevýhody. Displej napríklad upozorní na fakt, že sa pohybujete na mieste, kde vás vaša registrácia neoprávňuje k prítomnosti alebo, že nemáte zaplatené parkovné. Potenciál je však podľa Reviver Auto veľký. RPlate by mohla napríklad zobrazovať, že vozidlo bolo ukradnuté. Otázkou ostáva, do akej miery je systém spoľahlivý. Žiadna elektronika totiž nefunguje bez napájania. Vybitá batéria či porucha môžu teda spôsobiť, že budete jazdiť bez ŠPZ. To sa klasickej značke stať nemôže.
Kritika sa ozýva aj na adresu bezpečnosti. RPlate totiž nemusí odolať útoku hackerov, ktorí sa dnes vedia na diaľku nabúrať do riadiacej elektroniky auta a dokonca ho ovládať. Technológia zároveň otvára ďalšie možnosti sledovania pohybu vozidiel, tentoraz bez toho, aby s tým majiteľ súhlasil. Ochrana súkromia sa teda dostáva opäť na vedľajšiu koľaj. Takáto budúcnosť nás však asi neminie.