PSA: Zbavia sa Francúzi vývoja Opelu? V hre je pol miliardy

, 09.07.2018 12:00

Je to prekvapivé, ešte vlani totiž francúzsky koncern PSA podobné špekulácie o predaji vývojového oddelenia Opela rázne odmietol.

Vývojové centrum Opela v Rüsselsheime považujú...
Vývojové centrum Opela v Rüsselsheime považujú mnohí za perlu automobilky. Niektoré jeho sekcie sa však môžu stať v blízkej budúcnosti v súvislosti so začlenením do koncernu PSA nadbytočné. Autor: Opel

Podľa denníka Le Monde sa chce francúzsky koncern PSA, ktorý vlani kúpil Opel od spoločnosti General Motors, zbaviť štyroch sekcií vývoja. Ich hodnota má predstavovať 500 miliónov eur. Predaj tejto kľúčovej divízie má pomôcť postaviť sa stratovému Opelu opäť na nohy. Denník tvrdí, že PSA už oslovila s ponukou francúzske spoločnosti Altran, Akka a Segula a tiež nemecký podnik Bertrand.

S odvolaním sa na interný dokument z polovice mája Le Monde uvádza, že predaj by sa mal dotknúť sekcií vozidlového inžinierstva, pohonnej techniky, nástrojov a zariadení skúšobného centra. Uskutočniť by sa mal do konca roka. Spomínané sekcie v súčasnosti zamestnávajú 3 980 technikov a inžinierov, mimo iného aj v historickej centrále Opela, nemeckom Rüsselsheime.

Koncern PSA túto transakciu úplne nepopiera, len tvrdí, že „žiadne rozhodnutie zatiaľ nepadlo“. Vývojové centrum je pritom považované za perlu Opela a záruku kvality. Celkom zamestnáva asi 8 000 ľudí. O odštiepení časti centra sa podľa iného zdroja denníka naozaj uvažuje, ale dotknúť by sa malo len štvrtiny zamestnancov. Ich zástupcovia v reakcii na správu o možnom predaji divízií uviedli, že budú proti takémuto plánu bojovať.

„Predaj vývoja by Opel pripravil o budúcnosť. Technologické srdce Opela je v inžinierstve,“ napísala vo svojom vyjadrení závodná rada. A tiež dodala, že manažment automobilky prednedávnom existenciu konkrétnych plánov na predaj všetkých firemných vývojových aktivít alebo ich častí poprel. Rada predo vyzvala šéfa Opela Michaela Lohschllera, aby o situácii informoval na štvrťročnom stretnutí zamestnancov.

„Naše konštrukčné centrum je a zostane jadrom automobilky Opel. Všetky budúce modely budú vyvíjané v materskom závode v nemeckom Rüsselsheime,“ reagoval na správy Lohschller. Podľa nemeckého ministra hospodárstva sa o zachovanie výskumného a vývojového centra v krajine zasadí aj vláda. K správam z médií sa však vyjadriť konkrétne odmietol.

Hoci automobilka predaj centra vylučuje, odpredaj sekcií by mohol mať logiku. V rámci koncernu PSA nemá totiž zmysel živiť duplicitný vývoj, napríklad v oblasti motorov, najmä ak je už dnes jasné, že Opel musí z dôvodu emisií prejsť na technológie PSA, teda tie, ktoré využíva Peugeot, Citroën a DS. A to v miere, ktorú pôvodne PSA ani nepredpokladalo. Po kúpe podniku sa totiž ukázalo, že s technológiami Opela nebude možné znížiť emisie CO2 na požadované normy.

Francúzsky koncern sa dokonca cítil byť oklamaný zo strany General Motorsu a požadoval späť časť kúpnej ceny. Nasvedčuje tomu aj opatrné vyjadrenie Lohschllera. „Máme jasný cieľ. Chceme udržať vývoj Opela. Preto hľadáme rôzne možnosti, ako dosiahnuť trvalo jeho udržateľné a úspešné fungovanie. Strategické partnerstvá s inými spoločnosťami sú súčasťou týchto úvah. Navyše ešte nie je jasné, ktoré možnosti môžu viesť k životaschopným riešeniam.“

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#PSA #Opel
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk