Autosalón v Detroite zmení termín. Zachráni ho to?

Svetové automobilové výstavy prežívajú ťažké časy. Autosalóny vychádzajú z módy a ich funkciu preberajú sociálne siete. Stolička sa trasie pod prehliadkou v Paríži a „za vodou“ nie je ani Detroit. Zabojovať chce presunom termínu a zmenou charakteru. Výsledok však jasný nie je.

13.07.2018 12:00
debata
Detroitský autosalón má časy najväčšej slávy za... Foto: NAIAS
Detroit - uvodna Detroitský autosalón má časy najväčšej slávy za sebou. Záchranou sa má stať zmena januárového termínu. V hre je jún alebo október. Rozhodnutie padne 24. júla a platiť bude od roku 2020.
Už zopár rokov bojujú medzinárodné autosalóny s absenciou automobilových značiek. Kto si myslel, že situácia sa zlepší po ekonomickej kríze z prelomu desaťročí, sa mýlil. Áut sa síce predávajú stále lepšie, ale automobilky o výstavy strácajú záujem. Sú extrémne drahé a menej efektívne než marketing šírený cez sociálne siete. Zoznam vystavovateľov tak redne. Asi najlepšie to dokumentuje nadchádzajúci autosalón v Paríži. V septembri nedorazí pod Eiffelovu vežu Fiat, Ford, Opel, Infiniti, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Subaru a dokonca ani Volkswagen. Odpoveď na otázku, prečo tam vôbec ísť, nie je ľahká.

Podobným problémom sa nevyhne ani januárový autosalón v Detroite. Už teraz je jasné, že účasť na výstavisku v Cobo Centre zrušila veľká nemecká trojka – Audi, BMW a Mercedes-Benz. A to ešte nie je zoznam absentérov určite kompletný. Detroitská asociácia automobilových dílerov (Detroit Auto Dealers Association), ktorá je usporiadateľom NAIAS, preto plánuje radikálne opatrenia, aby pritiahla väčší počet značiek, a tým aj návštevníkov. Tým prvým je zmena tradičného januárového termínu. Podľa Detroit News zvažuje Detroit presun na jún alebo október.

Nebolo by to zlé riešenie, i keď NAIAS tým príde o imidž prvého veľkého autosalónu v roku, otvárajúceho automobilovú sezónu. Januárový termín totiž trpel rastúcou popularitou regionálnej prehliadky v Los Angeles. Mnohé automobilky teda vystavili novinky radšej v Kalifornii. Bolo to lacnejšie a nestratili sa v záplave detroitských premiér. O to menej debutov sa ale následne odohralo v Cobo Centre. Jún, za ktorý bojuje napríklad General Motors, by bol vhodnejší. Začiatok leta je totiž typický postupným uvoľňovaním informácií o jesenných premiérach. Pre október zas hovorí možnosť predbehnúť Los Angeles a tiež vrcholiaci koncoročný odbyt áut.

Druhým liekom na zastavenie postupného pádu najväčšej americkej motoršou má byť zmena charakteru. Má z nej byť automobilový „festival“ plný sprievodných akcií, ktoré na výstavisko pritiahnu väčší počet ľudí a zvýšia atraktivitu NAIAS aj pred zrakom producentov áut. Definitívne rozhodnutie o zmenách má padnúť 24. júla, pričom vstúpia do platnosti v roku 2020. Organizátori sú zatiaľ optimisti. „S nedávnou investíciou vo výške 279 miliónov dolárov sme presvedčení, že budeme schopní vyhovieť požiadavkám vystavovateľov na atraktívne expozície,“ píše sa vo vyhlásení.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Detroit
Články podľa značiek