Podobným problémom sa nevyhne ani januárový autosalón v Detroite. Už teraz je jasné, že účasť na výstavisku v Cobo Centre zrušila veľká nemecká trojka – Audi, BMW a Mercedes-Benz. A to ešte nie je zoznam absentérov určite kompletný. Detroitská asociácia automobilových dílerov (Detroit Auto Dealers Association), ktorá je usporiadateľom NAIAS, preto plánuje radikálne opatrenia, aby pritiahla väčší počet značiek, a tým aj návštevníkov. Tým prvým je zmena tradičného januárového termínu. Podľa Detroit News zvažuje Detroit presun na jún alebo október.
Nebolo by to zlé riešenie, i keď NAIAS tým príde o imidž prvého veľkého autosalónu v roku, otvárajúceho automobilovú sezónu. Januárový termín totiž trpel rastúcou popularitou regionálnej prehliadky v Los Angeles. Mnohé automobilky teda vystavili novinky radšej v Kalifornii. Bolo to lacnejšie a nestratili sa v záplave detroitských premiér. O to menej debutov sa ale následne odohralo v Cobo Centre. Jún, za ktorý bojuje napríklad General Motors, by bol vhodnejší. Začiatok leta je totiž typický postupným uvoľňovaním informácií o jesenných premiérach. Pre október zas hovorí možnosť predbehnúť Los Angeles a tiež vrcholiaci koncoročný odbyt áut.
Druhým liekom na zastavenie postupného pádu najväčšej americkej motoršou má byť zmena charakteru. Má z nej byť automobilový „festival“ plný sprievodných akcií, ktoré na výstavisko pritiahnu väčší počet ľudí a zvýšia atraktivitu NAIAS aj pred zrakom producentov áut. Definitívne rozhodnutie o zmenách má padnúť 24. júla, pričom vstúpia do platnosti v roku 2020. Organizátori sú zatiaľ optimisti. „S nedávnou investíciou vo výške 279 miliónov dolárov sme presvedčení, že budeme schopní vyhovieť požiadavkám vystavovateľov na atraktívne expozície,“ píše sa vo vyhlásení.