Peugeot 208 EV: Chystá sa elektrická verzia. A nebude sa veľmi líšiť

Kým koncerny Daimler a Volkswagen už štartujú veľkú elektrickú ofenzívu a aliancia Renault-Nissan či BMW sú medzi elektromobilmi už dnes silnými hráčmi, francúzsky konglomerát PSA, združujúci značky Peugeot, Citroën, DS a Opel, akoby zaspal. Sklz chce dohnať najľahšou cestou.

10.09.2018 16:00
debata
Elektrický Peugeot 208 má byť odvodený z... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Elektrický Peugeot 208 má byť odvodený z budúcej generácie sériového modelu so spaľovacím motorom. Umožní to platforma e-CMP.

Koncern PSA je v oblasti elektromobility veľmi opatrný. Ťažko povedať, či ide o zámer, alebo jednoducho zlú stratégiu. V každom prípade ráta najnovší plán s príchodom štyridsiatich elektrifikovaných modelov do roku 2025. Samozrejme, vyvíjať úplne nové elektromobily by bolo v takom krátkom horizonte nemysliteľné, a tak si PSA zvolil ľahšiu cestu. Viacero ekologických modelov postaví na báze sériových modelov. Nič podobné, ako zakladanie elektrických divízií, podbných EQ od Daimleru či I.D od Volkswagenu, neplánuje. Pionierom sa v tomto smere stane Peugeot 208 novej generácie. Na prvý pohľad vraj elektrickú verziu ani neodlíšite od tej s konvenčným spaľovacím motorom. Snáď až na zaslepenú prednú masku.

„Auto nemusí kričať do sveta, že jazdí na elektrinu. Náš nový elektromobil doplní ponuku bežného modelu 208. Nechceme, aby išlo o verziu, ktorá by mala žiť vlastným životom a oddelene od svojich súrodencov,“ povedal na konto elektrického Peugeotu Giles Vidal, šéfdizajnér Peugeotu. Napriek tomu nebude prestavba jednoduchá. „ Ak staviate elektromobil z už existujúceho auta, musíte sa potrápiť s viacerými problémami. Napríklad hlukom pneumatík, ktorý je v elektrickej verzii výraznejší,“ dodal Vidal. Preto bude mať Peugeot 208 EV dôslednejšiu izoláciu podvozka.

Minimálne odlišnosti máme očakávať aj v kabíne, kde v podstate pribudnú v menu infotainmentu len potrebné informácie súvisiace s elektrickým pohonom. Unifikácia, ktorá má znížiť vývojové a výrobné náklady na minimum znamená, že elektrická dvestoosmička použije platformu bežnej verzie. Architektúra e-CMP, pripravená pre novú generáciu, už počíta aj so zástavbou akumulátorov a elektromotorov pre čisto elektrické autá. „Platforma e-CMP umožní, aby sme naše modely mohli ponúknuť so širokou paletou pohonných jednotiek,“ spresnil Vidal. Určená bude aj pre značky Citroën a Opel.

Šéf koncernu Carlos Tavares sa pritom ešte vlani vyjadril, že sa do vývoja a výroby elektrických áut PSA hrnúť nebude. Lenže emisie nepustia. „Ak máme v Európe ministrov, ktorí chcú zakázať spaľovacie motory, musíme sa prispôsobiť a budeme sa musieť zmeniť. Ale pokiaľ nebude elektrifikácia do budúcnosti zisková, máme všetci problém,“ uviedol. Nutnosť novej stratégie podporuje aj fakt, že po prevzatí Opela sa emisné vyhliadky koncernu PSA do budúcnosti zhoršili. Francúzi totiž tvrdia, že americký koncern GM, bývalý vlastník automobilky z Russelsheimu, im neposkytol v oblasti emisií pravdivé informácie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #PSA #elektromobily #Peugeot 208
Články podľa značiek