Druhá generácia elektrického Leafu sa Nissanu nepochybne vydarila. Na trh prišiel len vo februári, pričom do konca augusta mala japonská automobilka na stole približne 43 000 objednávok. Z nich vybavila 26 000. Takže stačilo necelých sedem mesiacov, aby Leaf zlomil všetky svoje európske odbytové rekordy. Jeho ročné registrácie totiž nikdy neprekročili hranicu 20 000 exemplárov. Najlepším bol preň rok 2016, kedy sa preň rozhodlo 18 210 zákazníkov, inak sa odbyt točil okolo 11 000 až 15 000 kusov.
Výrazný podiel na tomto úspechu má najmä nórsky trh, kde sa Leaf prepracoval na čelo rebríčka najpredávanejších áut. Nehovoríme pritom o „hitparáde“ elektromobilov, ale o celom trhu vrátane vozidiel s benzínovými, naftovými aj hybridnými pohonmi. Samozrejme, môžu za to aj vládne dotácie na kúpu elektromobilu a tiež rôzne užívateľské bonusy. V súčasnosti tak prijíma Nissan mesačne asi 4 000 objednávok a chváli sa jedným predaným Leafom každých 10 minút. Pritom ešte na jar to bolo každých 12 minút.
To však spôsobuje problémy s výrobou. Nissan je nútený predĺžiť dodacie lehoty. „Silný rast dopytu je charakteristický pre celú Európu vrátane Rakúska, Francúzska, Nemecka, Holandska, Portugalska či Španielska,“ chváli sa automobilka v tlačovej správe. To pritom hovoríme len o európskych predajoch, Leaf je však dostupný až na 51 trhoch planéty. „Druhú generáciu Leafu sme vyvíjali na základe spätnej väzby asi 100 000 užívateľov predchádzajúcej generácie. Že sme urobili dobre, naznačujú naše súčasné predajné čísla,“ vysvetľuje Gareth Dunsmore, šéf elektrickej divízie Nissanu v Európe.