Vo Wolfsburgu si však myslia, že majú recept, podobný, aký používajú výrobcovia smartfónov. Volkswagen chce totiž priviesť na svet Golf Light. Ten využije imidž mena Golf, no cenou sa priblíži skôr k Polu. A to nielen z dôvodu skromnejšieho vybavenia a ponuky jediného 3-valcového motora 1,0 TSI s 5-stupňovým manuálom. Nepôjde totiž len o derivát. Golf Light má stáť na lacnejšej platforme MQB A0, teda tej, ktorú využíva Polo alebo Ibiza.
Rozdiely majú byť aj v dizajne. Kým nový Golf zamieri sofistikovanými líniami k náročnej klientele, Golf Light staví na kubistický odkaz prvej a druhej generácie Golfu. Zaplátať by tak mohol jemným nádychom retra aj dieru po VW Beetle, ktorý sa už novej generácie nedočká. Interiér bude o čosi skromnejší, aspoň z pohľadu výbavy a materiálov. Vyhýbať sa nebude ani tvrdým plastom. Priestoru by tu však malo byť dosť, veď modulárne základy umožňujú veľkú variabilitu rázvoru náprav, rozchodu kolies aj previsov.
Dôkazom je nová Škoda Scala, ktorá je väčšia ako súčasný Golf, hoci tiež stojí na podvozku Pola. Takže sa priam ponúka myšlienka, že Golf Light bude vlastne derivátom mladoboleslavskej novinky. Bolo by to veľmi efektívne riešenie, ktoré by umožnilo udržať výrobné náklady na prijateľnej úrovni. A tým aj cenu. Bližšie informácie však neočakávame skôr ako koncom tohto roka. Všetka pozornosť sa totiž už čoskoro upriami na Golf ôsmej generácie. Jeho lacný brat si bude musieť na produkciu ešte počkať.