Škoda spúšťa vývoj lacných áut. Prvé bude SUV

Škoda láme predajné rekordy, no v pláne má ďalšiu veľkú ofenzívu. Príležitosť vidí v Indii.

29.01.2019 19:00
debata (10)
Vývoj lacných áut koncernu VW má pod patronátom... Foto: Škoda-Auto
Škoda - technologické centrum India Vývoj lacných áut koncernu VW má pod patronátom Škoda. Aj preto otvorila v Indii prvé vývojové centrum, v ktorom bude pracovať približne 250 špecialistov.
Nie je tajomstvom, že koncern Volkswagen si brúsi zuby na Indiu. V súčasnosti ide totiž o štvrtý najväčší automobilový trh planéty po Číne, USA a Nemecku. Pôvodne chcel Volkswagen preniknúť do tohto regiónu kooperáciou so Suzuki a neskôr prostredníctvom indickej spoločnosti Tata Motors. Oba projekty ale skrachovali. Volkswagen sa však svojej ambície nevzdal a vlani rozhodol, že vývoj nových vozidiel pre Indiu bude zastrešovať česká Škoda. Tak sa zrodil projekt India 2.0.

V rámci neho otvorila Škoda v indickej Pune nové technologické centrum. Tu budú vznikať špecifické, cenovo orientované modely, určené výhradne pre indický trh. Ich základom bude platforma MQB A0 IN. Tá má stáť za znížením nákladov a umožniť ponúknuť tamojším zákazníkom veľmi lacné autá, lacnejšie, než ak by Volkswagen len upravil súčasné modely. Tie by boli pre Indov stále drahé. Z toho istého dôvodu bude až 95 % výroby všetkých komponentov prebiehať lokálne. Napriek tomu majú nové modely plniť štandardy v oblasti bezpečnosti a emisií, platné od roku 2020.

Do vývoja investuje koncern 250 miliónov eur, pričom bude úzko spolupracovať s indickými technikmi a vývojármi. Indický tím ponesie zodpovedať za dizajn, interiér, podvozok, elektroniku či infotainment. „India má vynikajúce univerzity a kvalifikovaných ľudí. Nové centrum nám umožní využiť tento potenciál. Lokálny vývoj je podľa nás kľúčom k úspechu,“ povedal počas otvorenia Christian Strube, šéf technického vývoja Škody. V novom centre bude pracovať asi 250 zamestnancov. Ich prvou úlohou je nové SUV nižšej triedy, ktoré by malo byť predstavené už budúci rok.

Otázkou ostáva, či ponesie logo Škody, ktorá je v Indii prítomná od roku 2001, alebo logo niektorej z koncernových značiek. Nie je vylúčené, že superlacné Škody či Volkswageny nakoniec zamieria aj na ďalšie rozvíjajúce sa trhy.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #India #Škoda-Auto
Články podľa značiek