V roku 2014 predstavil britský Land Rover na koncepte Discoveri Vision technológiu Transparent Bonnet, teda systém takzvanej priehľadnej kapoty. Princíp spočíval v premietaní obrazu pod vozidlom na head-up displej. Vodič mal tak v „priamom prenose“ jasnú vizuálnu informáciu o tom, čo sa nachádza na miestach, ktoré nemôžme normálne vidieť, pretože ich zakrýva konštrukcia vozidla. Hoci tento nápad mnohých nadchol, pretože môže byť veľkým pomocníkom nielen v teréne, ale aj v meste, napríklad pri parkovaní v blízkosti vysokých obrubníkov, na realizáciu čakal veľmi dlho.
So systémom „priehľadnej kapoty“, ktorý medzičasom zmenil názov na Ground View, prichádza až nový Range Rover Evoque, ktorý sa predstavil koncom vlaňajšieho roka na autosalóne v Los Angeles. A keďže pomaličky mieri do predaja, automobilka zverejňuje bližšie technické informácie o tomto užitočnom kamerovom systéme a tiež video, ktoré demonštruje jeho schopnosti. Základom sú tri kamery – dve v spätných zrkadlách a jedna v prednej časti vozidla. Snímajú priestor okolia do vzdialenosti 15 metrov pred vozidlom a v šírke 8,53 metra. Celé to funguje do rýchlosti maximálne 30 km/h.
Kamery následne „vyskladajú obraz“, ktorý obsahuje aj vizualizáciu už prejdeného priestoru, teda tú časť cesty alebo terénu, ktoré sú v danom okamihu zakryté vozidlom. Do tohto obrazu je zasadený profil kolies, podobne ako dynamické trajektórie pri cúvacích kamerách. Vodič má tak presnú predstavu o polohe kolies a podklade, ktorého sa práve dotýkajú. A tiež napríklad o vzdialenosti kolies od vysokých obrubníkov, ktoré robia vodičom v mestách často problémy pri parkovaní alebo vjazde do podzemných garáží. Systém Ground View by teda mali zákazníci oceniť nielen v teréne. Oškreté disky by sa mali stať minulosťou.
Je len škoda, že na rozdiel od pôvodného konceptu nie je obraz premietaný na čelné okno systémom rozšírenej reality, ale zatiaľ len na centrálnu obrazovku infotainmentu. Land Rover si pravdepodobne šetrí „vyšší level“ pre svoje drahšie modely, napríklad veľký Range Rover, ktorý by mal prísť na trh v celkom novej generácii do dvoch rokov. A ak sa nebude obraz prenášať cez head-up displej na čelné sklo, nepochybne uvidíme neviditeľnú časť terénu pod vozidlom aspoň na virtuálnom prístrojovom paneli. Súčasná verzia bude stáť tých, ktorí sa pre systém rozhodnú, približne 4 800 eur. Nie je to málo, ale za nepoškodené drahé disky kolies to možno stojí.