Porsche Taycan: Superelektromobil má predsa len slabiny. Namerali mu zúfalý dojazd

Prvé čisto elektrické Porsche ponúka samé superlatívy a Teslu S doslova valcuje na okruhu Nürburgring. Teraz ale došlo aj na jeho limity. Podľa americkej normy EPA má totiž dojazd len 323 km. Pritom v Európe automobilka deklaruje o 140 viac.

13.12.2019 16:00
debata
Taycan je nepochybne úžasným autom, ale v... Foto: Porsche
Porsche Taycan - 2019 Taycan je nepochybne úžasným autom, ale v porovnaní s konkurenciou zlyháva v dojazde. A to nie je pri cene 185 000 dolárov, dvakrát vyššej ako pri Tesle S, maličkosť. Môže to totiž zmeniť rozhodnutie potenciálnych zákazníkov, či si Taycan kúpiť alebo nie.
Porsche si zatiaľ za svoj Taycan vyslúžilo samé pochvaly. Je prvým elektromobilom s 800 V elektrickou sústavou, jeho zadný elektromotor spolupracuje ako prvý na svete s dvojstupňovou prevodovkou a na rozdiel od Tesly S zvláda maximálnu akceleráciu mnohokrát za sebou. Napokon, doslova ju vyprášilo na legendárnom okruhu Nürburgring. Fascinujúca je aj jeho dynamika. Na stovku šprintuje za 3,2 sekundy a verzia Taycan S dokonca za 2,8 sekundy. Teraz ale musí Porsche prehltnúť horkú pilulku. A tú mu poslali z USA.

Taycan tam absolvoval homologizačné testy spotreby a vyšiel z nich doslova s „dlhým nosom“. Podľa meraní americkou metodikou EPA zvládne na jedno nabitie akumulátorov s kapacitou 93,4kWh len 323 km. Pritom značka zo Zuffenhausenu udáva v Európe podľa normy WLTP rovných 463 km. Čo to znamená? Pre Porsche je to dosť veľký problém, pretože tento údaj je oficiálny a automobilka je povinná ho uvádzať vo svojich technických dátach pri predaji v USA. Síce nejde o katastrofu, ale Taycan zaostal v dojazde za väčšinou relevantných konkurentov.

Dlhší dojazd majú všetky Tesly, Audi e-tron, Jaguar I-Pace či dokonca Nissan Leaf a Cheverolet Bolt. To nie je pre superelektromobil s výkonom 500, respektíve 560 kW a cenou 185 000 dolárov, dvakrát vyššou ako zaplatíte za Teslu S, práve dobrá reklama. Za všetkým má stáť odlišná metodika merania spotreby za Atlantikom, ktorá Taycanu jednoducho nesadla, no na druhej strane je realite bližšia ako tá európska. A to aj po nástupe prísnejšej metodiky WLTP. Merania EPA sa uskutočňujú v laboratóriu so simuláciou veľmi širokého spektra jazdných podmienok. A to bolo pravdepodobne Porsche osudné.

Automobilka sa však bráni. „Americké testy AMCI sme robili v predstihu. Hodnotu dojazdu sme zisťovali už pred niekoľkými mesiacmi kvôli tomu, že v Európe sa používa radikálne odlišná metodika WLTP,“ vysvetľuje Calvin Kim, hovorca Porsche. Podľa neho dosiahli hodnotu dojazdu 443 km. To je ale teraz Porsche málo platné, pretože vo všetkých propagačných materiáloch Taycanu či na webových stránkach v USA bude svietiť pri údaji dojazdu číslica 323. To zároveň znamená, že Taycan si podľa normy EPA „potiahne“ na 100 km priemerne nemalých 28,73 kWh energie.
Porsche Taycan - 2019
Porsche Taycan - 2019
+34Porsche Taycan - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #EPA #Porsche Taycan
Články podľa značiek