Taycan tam absolvoval homologizačné testy spotreby a vyšiel z nich doslova s „dlhým nosom“. Podľa meraní americkou metodikou EPA zvládne na jedno nabitie akumulátorov s kapacitou 93,4kWh len 323 km. Pritom značka zo Zuffenhausenu udáva v Európe podľa normy WLTP rovných 463 km. Čo to znamená? Pre Porsche je to dosť veľký problém, pretože tento údaj je oficiálny a automobilka je povinná ho uvádzať vo svojich technických dátach pri predaji v USA. Síce nejde o katastrofu, ale Taycan zaostal v dojazde za väčšinou relevantných konkurentov.
Dlhší dojazd majú všetky Tesly, Audi e-tron, Jaguar I-Pace či dokonca Nissan Leaf a Cheverolet Bolt. To nie je pre superelektromobil s výkonom 500, respektíve 560 kW a cenou 185 000 dolárov, dvakrát vyššou ako zaplatíte za Teslu S, práve dobrá reklama. Za všetkým má stáť odlišná metodika merania spotreby za Atlantikom, ktorá Taycanu jednoducho nesadla, no na druhej strane je realite bližšia ako tá európska. A to aj po nástupe prísnejšej metodiky WLTP. Merania EPA sa uskutočňujú v laboratóriu so simuláciou veľmi širokého spektra jazdných podmienok. A to bolo pravdepodobne Porsche osudné.
Automobilka sa však bráni. „Americké testy AMCI sme robili v predstihu. Hodnotu dojazdu sme zisťovali už pred niekoľkými mesiacmi kvôli tomu, že v Európe sa používa radikálne odlišná metodika WLTP,“ vysvetľuje Calvin Kim, hovorca Porsche. Podľa neho dosiahli hodnotu dojazdu 443 km. To je ale teraz Porsche málo platné, pretože vo všetkých propagačných materiáloch Taycanu či na webových stránkach v USA bude svietiť pri údaji dojazdu číslica 323. To zároveň znamená, že Taycan si podľa normy EPA „potiahne“ na 100 km priemerne nemalých 28,73 kWh energie.