Systémy na podporu vodiča, ktoré sa skrývajú pod skratkou ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) majú za úlohu zvýšiť našu bezpečnosť. Patrí sem napríklad adaptívny tempomat, udržujúci bezpečnú vzdialenosť od áut pred nami, udržiavanie v jazdnom prúde alebo autonómne brzdy, ktoré brzdia za nás v prípade rizika kolízie. Viacero expertov však už poukázalo na skutočnosť, že vodiči asistenčné systémy preceňujú, čím ochabuje ich pozornosť pri riadení. Situáciu zhoršuje fakt, že ak asistenčný systém nefunguje, alebo jeho účinok je znížený, vodiči na to nie sú upozornení.
Britská poisťovacia skupina Tatcham preto navrhuje zavedenie štandardizovaného varovného systému pri poruchách prvkov ADAS. Má mať podobu kontrolky, ktorá sa rozsvieti, podobne ako mnoho iných v prípade ak s autom nie je čosi v poriadku. „Ak by mal ktorýkoľvek prvok systémov ADAS obmedzenú činnosť alebo funkčnosť, rozsvietila by sa kontrolka, takisto akoby ste mali problém s airbagom alebo ABS,“ vysvetlil pre Auto Car Richard Billyeald, technický expert Tatcham. K obmedzeniam pritom dochádza veľmi často. Napríklad vplyvom počasia, alebo znečistenia kamier a senzorov, ktoré dodávajú potrebné dáta.
Tatcham tiež upozorňuje na zraniteľnosť senzorov a radarov ukrytých v nárazníkoch, pri ktorých môže dôjsť k poškodeniu bez zjavných vizuálnych stôp. Stať sa to môže pri malých kontaktoch áut na parkoviskách počas parkovacích manévrov. Niekto vám poškodí senzor alebo zmení jeho uhol a systém prestane pracovať správne, napríklad zníži dosah ultrazvukových vĺn na menšiu vzdialenosť. Rizikové sú aj amatérske opravy a lakovanie, kedy hrubšia vrstva gitu či farby na nárazníku deformuje signál systému alebo bráni jeho prijatiu senzorom. Ako tvrdí Tatcham, systémy ADAS sú pre poisťovne v súčasnosti „šedou zónou“.