V Spojených štátoch amerických ide doslova o kult. Preteky dragsterov sú pre niektorých Američanov v podstate životným štýlom. Ich hlavným cieľom je poraziť súpera v šprinte na štvrť míle, čo je 400 metrov. Okrem bleskurýchlych duelov sa pozornosť zameriava aj na dosiahnutý čas. Aby boli pretekári a ich tímy úspešné, autá treba náležite upraviť.
Presne to urobilo aj športové oddelenie Fordu s názvom Ford Performance. Konštruktéri si síce zobrali za vzor Ford Mustang, no do jeho útrob umiestnili elektrické pohonné ústrojenstvo. Výsledkom je prototyp Mustang Cobra Jet 1400, ktorý vyráža dych nielen vzhľadom, ale aj technickými údajmi.
Kým v prednej časti je podoba s civilnou benzínovou predlohou zrejmá, zboku už zameranie auta jednoznačne prezrádzajú pneumatiky s hladkým profilom aj dezénom. Navyše, ako je pre dragstery typické, predné kolesá sú úzke a zadné, ktoré automobil poháňajú, sa veľkosťou rovnajú pneumatikám zo sveta Formuly 1. Vzadu nenájdeme výfuk, ale koliesko pripevnené na ráme, ktoré slúži ako opora pri štarte.Pokiaľ ide o techniku, v tlačovej správe výrobca udáva iba výkon 1 400 konských síl (1 044 kW) a krútiaci moment 1 491 Nm. To sú hodnoty, ktoré umožnia Mustangu Cobra Jet 1400 prekonať štvrť míle za osem sekúnd a dosiahnuť pritom rýchlosť 274 km/h. Kapacita akumulátorov ostáva záhadou, no pravdepodobne bude stačiť iba na niekoľko šprintov, keďže priveľa batérií by zbytočne zvyšovalo hmotnosť celého auta.
A prečo sa vlastne Ford rozhodol vyrobiť elektrické vozidlo, s ktorým sa plánuje zúčastniť na pretekoch dragsterov koncom tohto roka? Ide totiž o propagáciu nového Fordu Mustang Mach-E. Ten nebude mať pochopiteľne spomínané parametre, no čaká ho neľahká úloha presvedčiť skalných fanúšikov legendárneho modelu Mustang, že prechod od zážihového vidlicového osemvalca na elektromotor vyše päťdesiatročnej ikone neublíži, ale ju posunie vpred a vydláždi jej cestu do budúcnosti. Keď tím Ford Performance úspešne ukončí testovanie a na pretekoch zažiari, môžeme byť svedkami počiatku novej éry americkej značky.