Nová Škoda Octavia už mieri aj na ruský trh. A Rusi sa majú na čo tešiť. Vzhľadom na nižšie emisné nároky si môže tento český bestseller dovoliť v Rusku to, čo je pre Európanov tabu. Preplňovaný litrový 3-valec 1,0 TSI by ste totiž pod kapotou tamojšej špecifikácie hľadali márne. Ponuka štartuje jednoduchším, spoľahlivejším a vyváženejším 4-valcom 1,6 MPi s výkonom 81 kW – motorom, ktorý zmizol z portfólia Škody v Európe už pred rokmi. Plní totiž emisnú normu Euro 5. Rusi si ho môžu dopriať v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 6-stupňovým automatom.
Zhoda nepanuje ani pri výkonnejších motoroch. Ponuka totiž pokračuje preplňovaným 4-valcom 1,4 TSI (110 kW), ktorý majú v Európe už len plug-in hybridné modely Škody a čo je zaujímavé, spojený môže byť okrem 6-stupňového manuálu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom! Vďaka tomu radí hladšie ako dvojspojka DSG. No a do tretice je tu preplňovaný dvojliter 2,0 TSI (140 kW), ktorý pre zmenu v európskej Octavii už nedostanete, hoci predchádzajúca generácia ho mala. Spárovaný bude so 7-stupňovým DSG.
Jednoduchšie motory, najmä ten základný, budú mať priaznivý vplyv na ceny. Tie nepoznáme, pretože ruská verzia Octavie sa predstaví tamojšiemu publiku až v septembri. Zatiaľ vo verzii Liftback, ktorá je v Rusku populárnejšia ako kombi. Navyše sa tu bude aj naďalej vyrábať formou montáže z dovezených dielcov v závode v Nižnom Novgorode. Vďaka dlhoročnej spolupráci s tamojšou automobilkou GAZ. V súčasnosti je Octavia 16. najpredávanejším modelom v Rusku. Novinkou Škoda nepochybne zamieri vyššie.