Hyundai Tucson: Novú generáciu testovali aj v Tatre

Tucson je najpredávanejším SUV Hyundaia. A túto štafetu má prevziať aj jeho štvrtá generácia. Predstaví sa už 15. septembra. Po náročných testoch v Alpách či Kopřivnici.

11.09.2020 16:00
debata
Ešte pred premiérou musel Tucson prejsť... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - testy štvrtej generácie 2020 Ešte pred premiérou musel Tucson prejsť testovacím programom. Jeho schopnosti mimo asfaltu overovala automobilka na testovacom polygóne Tatry. A dala mu poriadne zabrať. Napríklad aj brodmi s hĺbkou 30 cm.

Od roku 2004 predal Hyundai neuveriteľných sedem miliónov SUV Tucson. Len v Európe to bolo 1,4 milióna exemplárov. Vlani napríklad 136 600 a v roku 2018 137 600 kusov. Tucson sa tak vypracoval na najpredávanejšie SUV Hyundaia a v Európe dokonca na post najpredávanejšieho modelu značky. Nič meniť na tom nemieni kórejská automobilka ani vo štvrtej generácii, ktorá má premiéru naplánovanú na 15.septembera. To je už naozaj za rohom, a tak sa nemožno čudovať, že po nedávnom avíze, ktorým nám Hyundai priblížil avantgardný dizajn s takzvanými parametrickými svetlami, prichádza ďalšie. Tentoraz sa dozvedáme viac o jeho kvalite.

Jazdné vlastnosti s prívesom overoval Hyundai v... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - testy štvrtej generácie 2020 Jazdné vlastnosti s prívesom overoval Hyundai v rakúskych Alpách.
Tá má byť kľúčom k úspechu. Preto prešiel Tucson najrozsiahlejším testovacím programom vo svojej histórii. Zaujímavé je, že okrem skúšok predsériových prototypov v mrazivom Švédsku, rozpálenom Španielsku, s prívesom na alpskom prechode Glossglockener, či v plnej rýchlosti na náročnom nemeckom okruhu Nürburgring, dali novému Tucsonu poriadne zabrať aj na polygóne Tatry v Kopřivnici, kde sa testujú skôr ťažké nákladné autá, ako mestské SUV. Hyundai totiž verí Tucsonu aj v teréne. Automobilka na okruhu overovala funkčnosť pohonu oboch náprav, ale aj hlučnosť, vibrácie na rôznych povrchoch, či tuhosť karosérie. Testovací jazdci otvárali strešné okno a dvere v momente, keď sa cesty dotýkali len dve kolesá a zvyšné dve sa nachádzali vo vzduchu. Dôležité bolo, aby sa dali všetky časti karosérie bez problémov zavrieť aj pri takomto namáhaní skeletu. A vraj to dopadlo dobre. Dvere sa bez problémov zatvorili, čo potvrdilo tuhosť karosérie vozidla. Tucson sa musel brodiť aj vo vode s hĺbkou 20 až 30 cm. Parkovacia brzda či asistent zjazdu museli zvládať náklony v uhle od 30 do 45 percent. Spojka bola namáhaná aj pri viacnásobnom rozbehu vozidla vo svahu. Novinku bude Hyundai naďalej vyrábať v českom závode v Nošoviciach.
Hyundai Tucson - testy štvrtej generácie 2020
Hyundai Tucson - testy štvrtej generácie 2020
+3Hyundai Tucson - testy štvrtej generácie 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai Tucson #Hyunadi
Články podľa značiek