Inzerát Američana, ktorý ponúkal na predaj staré Subaru Legacy úplne prvej generácie (BC) na populárnom serveri Craigslist, si všimol web Jalopnik. Veľa vecí tu totiž nesedelo. Predajca Aaron tvrdil, že auto je z roku 1990, že má najazdených 216 000 míľ, čo je 347 000 kilometrov a že zaň chce neuveriteľných 6 800 dolárov, čo je cena za ktorú si kúpite Legacy oveľa mladších ročníkov. A nesedeli ani fotografie. Tie totiž ukazovali auto, ktoré akoby práve zišlo z výrobnej linky. Rozhodne nie exemplár, ktorý by mal byť v plnej službe viac ako tri desaťročia.
Inzerát na tomto americkom „bazoši“, ktorý nemá práve dobrú povesť a kde sa predáva kadečo, navyše vytŕčal perfektným, priam literárnym textom. Dozvedeli sme sa v ňom, že Aaron svoje Subaru kúpil ako milovník youngtimerov len pred osemnástimi mesiacmi. Predtým ho 28 rokov vlastnil prvý majiteľ, ktorý ho neskôr daroval vysokej škole. Práve tam Aaron na toto japonské kombi natrafil. A hoci nebol extra fanúšikom Subaru, zdôveril sa, že ho auto zaujalo svojim dizajnom, 2,2-litrovým motorom boxer, pohonom oboch náprav aj imidžom „zabijak Accordu“. Prečo ho teda po tak krátkej dobe predával?
Manželka nemala pochopenie pre jeho koníček. Už po 14 mesiacoch a asi 4 000 najazdených kilometroch investoval totiž Aaron do svojej novej hračky 6 000 dolárov. Vymenil čo sa dalo – vzpery, priečne ramená, puzdrá, brzdy, spojku, rozvodový remeň, vodné čerpadlo, pneumatiky, vložky radenia, štyri reproduktory a mnoho ďalších vecí . „Chcel som pochopiť zámer automobilky a vychutnať si toto auto presne tak, ako ho navrhla . Jednoducho, chcel som zážitok z nového auta pre seba aj pre svoju manželku.
To, že manželku Subaru neoslovilo, je už dnes jasné. Zato sa Aaronovi rozhodne podarilo dostať Legacy do neuveriteľne dobrého stavu. Na inzerát mu odpovedalo deväť ľudí. Štyria z nich boli fanúšikovia, ktorí Aaronovi vyjadrili uznanie za jeho úsilie. Traja boli reálni záujemcovia, ktorí boli ochotní zaplatiť. Jeden email vraj spadal do kategórie „nenávistná pošta“. Ale potom prišiel skutočný tromf. O predávanom Subaru sa vďaka medializácii dozvedelo americké zastúpenie Subaru of America, teda takmer sám výrobca. A ten neváhal. Aaronovi vyplatilo Subaru 6 800 dolárov bez akýchkoľvek diskusií, čo je asi 5 600 eur a stalo sa jeho vlastníkom.
Príbeh má teda pôvabný koniec. Viac ako 30 rokov staré Legacy poputuje do zbierky múzea automobilky Subaru v Camdene v New Jersey. Pre svoj stav si to zaslúži a navyše bude reklamou na legendárnu spoľahlivosť tejto japonskej značky. V klimatizovanej budove sa mu bude iste páčiť. A spokojný je aj Aaron. Svoje milované Subaru bude môcť vidieť kedy chce a to v rovnako dobrom stave, v akom ho predával. A možno si s ním ešte aj zajazdí, pretože nový vlastník sa chce so staručkým Legacy zúčastňovať zrazov youngtimerov či rôznych iných akcií.