Autosalóny majú dlhodobý problém. Výrobcovia áut o ne strácajú záujem. V novej digitálnej ére sú akýmisi fosíliami. A do toho všetkého prišla celosvetová pandémia. Takže usporiadateľov tradičných prehliadok nečaká nič dobré. Ukazuje to aj najnovší vývoj okolo autosalóna IAA Mobility v Mníchove, ktorý sa má uskutočniť od 6. do 12. septembra tohto roku a ktorý má byť náhradou za „skrachovanú“ výstavu IAA vo Frankfurte nad Mohanom. Už dnes je totiž isté, že ak sa aj uskutoční, nebude to žiadna sláva. Dôvody klesajúcej popularity totiž nevymizli. Práve naopak. Koronakríza urýchlila nové formy prezentácie cez internet, ktoré sú pre automobilových výrobcov výrazne lacnejšie a čoraz atraktívnejšie. Je naivné si myslieť, že po tejto skúsenosti sa vrátia do výstavných hál.
Mníchov, napriek veľkolepým plánom urobiť z tamojšieho autosalóna veľkú šou mobility, ktorá bude prebiehať na viacerých miestach v tejto metropole, čaká skôr zmierenie sa s ich torzom. Zatiaľ sa na akciu neprihlásila žiadna japonská značka a podľa magazínu Automobilwoche účasť odmietol aj koncern Stellantis, čo znamená, že do Mníchova nedorazí ani jedna jediná zo 14 značiek, ktoré má tento gigant vytvorený zlúčením koncernov FCA (Fiata-Chryslera) a PSA pod palcom. Týka sa to Fiatu, Alfy Romeo, Maserati, Peugeotu, Citoenu, DS, Jeepu aj domáceho Opelu. Podľa toho istého zdroja prejavili záujem zatiaľ len nemecké automobilky Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, BMW a tiež Ford a švédsky Polestar. To je však tragicky málo.
Ak niekto mníchovský autosalón zachráni, tak to budú nakoniec čínski výrobcovia plánujúci veľkú európsku expanziu. Pre nich by mohla byť táto „aréna“ zaujímavá. Konkrétne by mali v Mníchove vystavovať značky Nio, Xpeng alebo Wey. To však imidž premiérovej akcie asi nezachráni. Rovnako ako početná skupina výrobcov bicyklov a elektrobicyklov – napríklad Bergamont, Ca Go, Fixie Inc., GasGas Bicycle, Husqvarna E-Bicycles, R Raymon, Riese & Müller, Scott, Simplon, Specialized, Stromer, QWIC, Votec, Bio-Hybrid alebo Mocci. A potom je tu stále hrozba ďalšej vlny pandémie, ktorá nemusí byť na jeseň aj napriek očkovaniu fikciou, a ktorá vlani na jar zatĺkla posledný klinec do rakvy ženevskej motoršou. Zrušila aj autosalóny v New Yorku, Los Angeles, Detroite či v Paríži.