Česká značka Praga fascinuje po svojej reinkarnácii svet už niekoľko rokov. Samozrejme, nehovoríme o úžitkových vozidlách, ale o jej karbónovom superšporte R1. Vlani sa Prage dokonca podarilo zvíťaziť v britskom šampionáte vytrvalostných pretekov, o čo sa zaslúžilo britské zastúpenie značky na čele s Markom Harrisonom. Nechce však zaspať na vavrínoch. Titul plánuje obhájiť. Do budúcnosti preto chystá novú generáciu R1 a spolupracovať na nej bude s úžasným dizajnérom Frankom Stephensonom. Človekom, ktorý stvoril také ikony ako Ferrari Enzo, Masserati MC12, viaceré McLareny, prvú generáciu BMW X5 aj novodobé Mini a Fiat 500.
Praga sa so spoločnosťou Frank Stephenson Design (FSD) dohodla na „kreatívnom partnerstve“. Prvým výsledkom má byť práve nové R1, ktoré bude využívať na stavbu karosérie okrem karbónu aj zylon. S hmotnosťou iba 634 kg a výkonom 365 koní (270 kW) má ísť o skutočnú šelmu. Prototyp videl Stephenson už vlani a vraj mu učaroval. „Bol som pozvaný spoločnosťou Praga Cars UK, aby som sa prišiel pozrieť na R1 na internom podujatí a okamžite som vedel, že to môže byť skvelé auto, na ktorom sa dá ďalej pracovať. Obdivujem dizajn, ktorý posúva hranice možného,“ povedal Stephenson.
Ani Mark Harrison nešetrí nadšením: „So Stephensonom sme spolupracovali v Mini a McLarene a vždy to bola vzrušujúca cesta. Vedel som, že sa mu dramatický a funkčný vzhľad modelu R1 bude páčiť a to sa mi aj potvrdilo. R1 je teraz v piatej generácii, takže ide o vycibrené auto, ale to, čo sme naplánovali v blízkej budúcnosti, posunie vozidlo na novú úroveň. Pre Pragu je skutočne cťou spolupracovať s takým ikonickým dizajnérom, ako je Frank, a tiež mu poskytnúť príležitosť pracovať na pretekárskom aute ocenenom majstrovskými titulmi.“
Ďalšie informácie by mali byť zverejnené pred začiatkom sezóny pretekov Britcar Endurance vo Veľkej Británii v marci 2021 v Silverstone, kde Praga obhajuje svoj titul a rozširuje svoju prítomnosť na závodnom okruhu R1 z troch na desať vozidiel.