VW ID. Buzz: Prvým autonómnym autom koncernu bude MPV!

Nemci sa rozhodli vybaviť autonómnym riadením najprv „dodávku“. Aj preto za vývojom elektrického modelu ID. Buzz stojí divízia úžitkových vozidiel.

09.03.2021 16:00
debata (1)
Táto skica naznačuje realistickú podobu... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - skica 2021 Táto skica naznačuje realistickú podobu sériového VW ID. Buzz, ktorý sa stane zároveň prvým modelom koncernu VW s autopilotom.

Príchod nástupcu legendárneho Volkswagenu Microbus je priam nekonečný. Začalo sa to už v roku 2001, keď na autosalóne v Detroite predstavil Volkswagen štúdiu Microbus Concept. Trvalo ďalších desať rokov, kým sa objavila druhá štúdia na túto tému, tentoraz s názvom Bulli Concept, vybavená čisto elektrickým pohonom. A nasledovali ďalšie dva koncepty – Budd-e z roku 2016 a ID. Buzz z roku 2017. Teraz už ale má ísť naozaj do tuhého. Sériová novinka si totiž musela počkať na elektrickú platformu MEB, s ktorou vyrukoval ako prvou len vlani na jeseň prvý elektrický Volkswagen novej generácie ID.3. Zaujímavé ale je, že novým ID. Buzzom stojí najmä divízia úžitkových vozidiel a ešte zaujímavejšie, že práve nástupca Microbusu má byť prvým koncernovým modelom, vybaveným autonómnym riadením.

Takto vyzeral koncept VW ID.Buzz v roku 2017. Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - skica 2021 Takto vyzeral koncept VW ID.Buzz v roku 2017.

Naznačuje to aj nová oficiálna skica, ktorá ukazuje nielen podobu finálnej verzie s realistickejšími tvarmi nárazníkov, ale aj neprehliadnuteľné lidary, teda laserové radary umiestnené na streche, v mieste spätných zrkadiel či v rohoch nárazníkov. Tie sú, samozrejme, nevyhnutné pre činnosť autopilota. A Nemci to myslia vážne. „V tomto roku uskutočníme v Nemecku prvýkrát testy, počas ktorých bude použitý budúci ID. Buzz, vybavený systémom autonómneho riadenia od spoločnosti Argo AI,“ uviedol Christian Senger, šéf divízie autonómneho riadenia. „Naším cieľom je vyvinúť koncept zdieľanej a spoločnej jazdy podobný tomu, čo dnes ponúka služba Moia.“

Do polovice tohto desaťročia by mali mať zákazníci Volkswagenu možnosť vo vybraných mestách nechať sa odviezť do vybraného cieľa autonómnymi autami. Z technológie Argo AI bude ale ťažiť aj Ford, ktorý ju tiež financuje a navyše úzko spolupracuje s Volkswagenom. Napríklad zdieľaním platformy MEB a vývojom nástupcu pikapu Amamrok. Nemecký gigant investuje aj do ďalšej spoločnosti, ktorá sa zaoberá vývojom autopilota na úrovni SAE 4, je ňou firma Car.Software Organisation. Tá by mala dodať autonómnu technológiu najmä pre osobné vozidlá. A kedy elektrický ID. Buzz konečne uvidíme na výrobných linkách? Malo by to byť budúci rok, teda 11 rokov od štúdie Microbus Concept.
VW I.D. Buzz Concept - 2017
VW I.D. Buzz Concept - 2017
+23VW I.D. Buzz Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #VW ID. Buzz #Volkswagewn
Články podľa značiek