Tesla Semi: Elektrický ťahač sa opäť odkladá. Nie sú preň batérie

Revolučný elektrický ťahač Tesla Semi predstavil Elon Musk už v roku 2017. Dodnes však nedorazil k zákazníkom ani jeden jediný kus. A ako sa zdá, tak skoro to ani nebude.

31.03.2021 14:00
debata (1)
Ťahač Semi mal byť na trhu v roku 2019.... Foto: Tesla
Tesla Semi - 2020 Ťahač Semi mal byť na trhu v roku 2019. Nedostatok batérií jeho vstup na trh však stále zdržuje.

Už sme si zvykli, že americká Tesla má často problémy s dodržiavaním termínov ohlásených noviniek. Azda s výnimkou Tesly Y to platilo o všetkých jej modeloch. V podstate to neprekáža, zákazníci Tesly sú tak trochu „sekta“, ktorá je americkému výrobcovi elektromobil ochotná mnohé odpustiť. S elektrickým kamiónom Semi však „šponuje“ Tesla trpezlivosť potenciálnych klientov až na hranu. Revolučný batériový ťahač totiž automobilka predstavila už v roku 2017 s tým, že do predaja zamieri o dva roky neskôr. Ako vieme, nič také sa nestalo.

V tomto prípade sú však klientmi veľké spoločnosti, ktoré si investície do autoparku dôsledne plánujú. Napríklad PepsiCo, UPS, DHL, Budweiser či Walmart. Všetky už majú rezervácie na dodávky. Teraz sa však dozvedeli, že svojich ekologických áut, ktoré majú mať nulové emisie a o 20 % nižšie prevádzkové náklady ako bežné kamióny na naftu, sa tak skoro nedočkajú. Termím uvedenia na trh pritom Elon Musk posunul už viackrát. Ten posledný mal byť koncom tohto roka. Lenže aj ten je momentálne ohrozený.

Zákazníci Tesly sa o tom navyše dozvedajú cez sociálnu sieť Twitter, kde Elon Musk na otázku, kedy môžu ľudia očakávať príchod Semi, odpovedal: „Momentálne máme príliš veľké problémy s novými batériami, ale budúci rok by to malo byť v poriadku.“ Takže je jasné, že ak nie sú batérie, nebude ani elektrický ťahač. Tesla musí najprv vyriešiť otázku akumulátorov s kódovým označením 4680, ktoré sú pre ňu prioritou. Tie však zamieria najprv do „civilnej“ produkcie, ktorá Teslu živí, a až potom do elektrických ťahačov.

Nové články majú energetickú hustotu vyššiu o 20 %. V praxi by to teda malo znamenať predĺženie dojazdu o 16 %. Pri ťahači Tesla Musk oznámil, že to bude až 965 km, namiesto pôvodne deklarovaných 804 km. Či má pravdu, sa však tak skoro nedozvieme. Je ale možné, že zopár kusov Tesly Semi automobilka predsa len vyrobí, aby uspokojila aspoň niektorých roztrpčených klientov. Od sériovej výroby je však ešte ďaleko. Každý z vyrobených kamiónov by totiž znamenal pri nedostatku akumulátorov menej vyrobených modelov 3, Y, S a X.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #kamión #Tesla #Elon Musk #tesla Semi
Články podľa značiek