V roku 2010 oznámili bývalý šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn a bývalý šéf Daimleru Dieter Zetsche spojenectvo. Výsledky spolupráce prichádzali postupne. Vznikli dvojičky Smart ForFour a Renault Twingo, malá dodávka Mercedes-Benz Citan ako prezlečený Renault Kangoo a pikap Mercedes-Benz X, ktorý bol zas dvojičkou Nissanu Navara. Partneri tiež zdieľali francúzske motory 1,3 TCe a 1,5 dCi. Tie sa okrem Renaultov objavovali napríklad v Mercedesoch-Benz triedy A, CLA, GLA aj v triede B. Napriek tomu žiaden z projektov nepriniesol očakávaný efekt.
Ako prvá sa skončila spolupráca na minivozidlách. Daimler sa „zbavil“ Smartu, ktorý je dnes v rukách čínskeho Geely, a luxusný pikap, trieda X, prežil len dve sezóny. Elektrifikácia Mercedesu-Benz zároveň znamená, že už nepotrebuje malé spaľovacie motory Renaultu. Tie nové i tak vyvinie spolu s Geely a používať ich bude s Volvom. Jediným projektom, ktorý prežil, je tak nový Renault Kangoo a Mercedes-Benz Citan. Pravdepodobne posledný hmatateľný výsledok spolupráce francúzsko-japonskej aliancie s Daimlerom.
Potom neprekvapí, že automobilky sa zbavujú akcií v partnerských značkách. Nissan predal svoj podiel v Daimleri za 1,5 miliardy eur v máji, čím nasledoval Renault, ktorý tak urobil už v marci. Teraz zas Daimler oznámil, že sa plánuje zbaviť akcií v Renaulte za 316 miliónov eur. V Nissane má naďalej 3,1-percentný podiel. Napriek tomu partneri tvrdia, že priemyselná spolupráca bude pokračovať aj bez majetkového prepojenia. K predaju akcií malo dôjsť najmä z dôvodu veľkých investícií do elektromobility. Získané prostriedky majú byť teda vložené práve do tejto oblasti.
Čítajte viac Historický moment: Daimler sa delí. Vznikne samostatný Mercedes-Benz