Pri pohľade na dnešný výrobný program Peugeotu sa ani nechce veriť, aké ambície mala táto legendárna francúzska značka v roku 1988. Peugeot prežíval krásne obdobie, jeho špeciály ovládali všetky motoristické disciplíny, továrne produkovali výborne jazdiace sériové modely a meno Peugeot naberalo na prestíži a sláve. Francúzsky konštruktéri toho obdobia patrili na špičku a svojimi schopnosťami naháňali strach zvyšku motoristického sveta. Možno to znie nadnesene, ale v roku 1988 to bolo skutočne tak.
Práve z tohto obdobia pochádza štúdia, ktorá mala ukázať vízie Peugeotu do budúcnosti a zároveň demonštrovať jeho technologický náskok. Volala sa Oxia a dnes je takmer zabudnutým klenotom. A aj keď to nebol sériový model, ani homologizovaný pretekársky špeciál, rozhodne stojí aspoň za malú spomienku.
Základným stavebným materiálom Oxie bol karbón a hoci mala dvojmiestna karoséria so základnými rozmermi 4610/2020/1130 mm a rázvorom náprav 2799 mm prísne aerodynamický tvar, konštruktéri jej dopriali svetlú výšku 120 mm. Počítali totiž s neskorším reálnym využitím auta. Pohotovostná hmotnosť konceptu bola 1374 kg.
V interiéri tohto Peugeotu nechýbali vtedy nevídané výbavové prvky, ako CD prehrávač, palubná diagnostika s aktuálnym vyhodnocovaním jazdných parametrov, vstavaný telefón, či jedna z prvých verzií navigačného systému. Zaujímavé pritom bolo, že tvary palubnej dosky a vnútorných obkladov pripomínali sériové Peugeoty a boli pripravené na prípadnú sériovú výrobu. K tej však nikdy nedošlo.
Na pohon tohto monštra slúžil benzínový, dvoma turbodúchadlami prepĺňaný šesťvalec s objemom 2849 cm3, max. výkonom 500 kW/680 k a krútiacim momentom 756 Nm. Ten sa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a viaclamelovú spojku prenášal na všetky štyri kolesá, nápravy disponovali elektronicky riadenými diferenciálmi a riadené boli všetky štyri kolesá. V kabíne nechýbalo ani monitorovanie tlaku v pneumatikách.
Oxia nakoniec ostala len v štádiu konceptu, no výborne demonštrovala odhodlanie Peugeotu poraziť takých velikánov, akými boli Ferrari, Porsche alebo Jaguar. A v roku 1988 sa to Peugeotu naozaj podarilo.