Výrobcovia superšportov sa občas pohrávajú s myšlienkou terénnych áut. Nehovoríme ale o SUV, skôr o skutočných superšportoch s terénnym podvozkom. Spomeňme aspoň Lamborghini Sterrato alebo koncept Audi Nanuk. A teraz pridáva slovo do bitky Porsche. Naznačilo to už nedávnou rekordnou jazdou dvoch upravených Porsche 911 „Special Experimental Project“ na najvyšší vulkán sveta – čilský Ojos del Salado. Tie sa dostali do výšky až 6 007 metrov nad morom. Poradiť si museli s náročným terénom, ale aj teplotami pod 30 stupňov Celzia a riedkym vzduchom.
Čítajte viac V Rusku sa opäť 'veselo' predávajú západné autá! Mercedesy, Porsche aj LexusyTeraz je jasné, prečo Porsche takúto náročnú expedíciu vôbec uskutočnilo. Chcelo tým ukázať, že legendárna deväťstojedenástka nemusí byť len autom na asfalt a že vhodný tuning z nej môže urobiť dobrodružný out-doorový model. Bolo to teda akési cvičenie pred príchodom skutočného terénneho Porsche 911. To už začína vystrkovať rožky. Automobilka zo Zuffenhausenu dokonca ukázala prvé snímky a potvrdila názov 911 Dakar. Základom bude pravdepodobne Porsche 911 Carrera 4S, pretože práve z tejto verzie vychádzali aj dva expedičné špeciály. To znamená preplňovaný plochý 6-valec s výkonom 330 kW a pohonom oboch náprav.
Očakávať môžeme zvýšený podvozok, zväčšený rozchod kolies aj pneumatiky, ktoré sa nezľaknú nespevnených povrchov. Chýbať nebude iste ani plastové „brnenie“ chrániace spodné partie karosérie pred poškodením. Porsche prezradilo, že novinka má už za sebou 500-tisíc kilometrov v náročných terénnych podmienkach. Premiéra nás čaká 16. novembra. Bude ideovým nástupcom špeciálov 911 SC Safari z roku 1978 a dakarského špeciálu z roku 1986, ktorý zvíťazil na tejto najťažšej rely sveta. Tentoraz ale pre civilných zákazníkov, ktorí si budú môcť svoje Porsche vychutnať aj mimo asfaltu.