Volkswagen ID.7 je pre nemecký automobilový koncern kľúčovým, dá sa dokonca napísať, prevratným modelom. Používa totiž nový elektromotor, novú batériu, aj nový infotainment. Vyliečiť má väčšinu „detských chorôb“ ID.3 či ID.4.
Základom auta je síce naďalej platforma MEB, ale s novým elektromotorom s permanentnými magnetmi. Integrovaný je spolu s jednostupňovou prevodovkou a pulzným meničom na zadnej náprave. Motor má vylepšené vodné a olejové chladenie a stator s väčším počtom vinutí. Výsledkom je výkon 250 kW, najvyšší v rodine elektromobilov ID. Platí to aj pre krútiaci moment 545 Nm.
Zákazníci dostanú na výber dve verzie pohonu. ID.7 Pro bude disponovať batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh s maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Verzia ID.7 Pro S vylepší kapacitu batérie na 86 kWh a nabíjací výkon na 200 kW. Druhá spomínaná verzia by mala priniesť vyššie spomínaný dojazd cca 700 kilometrov, štandardná ho bude mať o necelých 100 kilometrov nižší.
Výroba tohto mimoriadne očakávaného elektromobilu, de facto nástupcu modelu Passat, práve začala v závode v Emdene na severovýchode Nemecka, kde sa vyrába napríklad aj model ID.4. K prvým zákazníkom by sa malo auto dostať už koncom tohto roka.
Automobilka od roku 2020 investovala viac ako 1 miliardu eur do premeny tejto továrne na výrobu plne elektrických vozidiel. Podľa plánov VW Emden bude hlavným výrobným závodom pre ID.7, ktorý sa bude montovať aj v Číne. Volkswagen v súčasnosti vyrába v Emdene približne 800 áut denne, z toho zhruba 300 elektromobilov, pričom závod má približne 8000 zamestnancov.
V súčasnosti sa v továrni vyrába len asi tucet modelov ID.7 denne, ale do začiatku roka 2024 plánuje Volkswagen zvýšiť ich produkciu na 200 až 300 vozidiel denne.