V roku 1981 uzrel svetlo sveta avantgardný miniskúter Honda Motocompo. Honda ho navrhla tak, aby sa zmestil do kufra malého auta, konkrétne Hondy City. Bol to odvážny počin, pretože v tom čase ešte nik netušil nič o mobilite „poslednej míle“. Jednoducho, Honda predbehla dobu minimálne o tri dekády. A tak to aj dopadlo. Skladacie „čudo“ v tvare krabice s rozmermi 1 186 × 240 × 540 mm a dvojtaktným jednovalcom s výkonom 2,4 koňa, vydržal na linkách len do roku 1983. Nikdy sa nepozrel za hranice Japonska. Celkovo vzniklo 53 369 kusov a potom sa po ňom zľahla zem.
Dnes, keď má mobilita oveľa širší význam, sa k Motocompu rozhodla Honda vrátiť. A pokročila aj technológia. Novinka s názvom Motocompacto už nepotrebuje spaľovací motor ani výfuk. Vystačí si s elektromotorom s výkonom 0,65 koňa. V porovnaní s historickou predlohou je tento elektrický mikroskúter tiež neporovnateľne menší a ľahší. V zloženom stave má rozmery 94 × 536 × 742 mm. Váži len 18 kg, kým jeho predchodca až 42. Využíva techniku módnych elektrických kolobežiek, v podstate je to „karosovaná kolobežka, ale ide o motorku.
Honda argumentuje tým, ze Motocompacto má sedadlo, stúpačky na noh a dokonca aj malý odkladací priestor, pričom zvládne zaťaženie 120 kg. Veľkú dynamiku od neho však neočakávajte. Maximálna rýchlosť je, podobne ako pri kolobežkách, limitovaná na 24 km/h a kým sa dostane na maximum, trvá to sedem sekúnd. Motocompacto je také malé, že si ho môžete oprieť v kancelárii o stôl alebo o stenu, či ho rovno hodiť do kufra auta. Na jedno nabitie má zvládnuť takmer 20 km, pričom nabíjanie trvá tri hodiny. So skútrom vás prepojí aplikácia v smartfóne. Pri vývoji tohto malého zázraku, ktorý prebiehal v Kalifornii, si Honda nechala zaregistrovať až 26 patentov. Cenu zatiaľ nepoznáme.