Honba na emisie a downsizing viedli konštruktérov k nahradeniu pôvodného motora menším preplňovaným agregátom. Nové Clio R.S. bude preto poháňať 4-valec 1.6 Turbo. Ten pochádza z francúzsko-japonskej aliancie Renault-Nissan, konkrétne z Nissanu Juke, kde má názov 1.6 DiG-T. Disponuje 16-ventilovou hlavou valcov, variabilným časovaním VVT, turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. O dynamiku sa zarytí vyznávači atmosférickej klasiky báť nemusia. Nový agregát dosahuje rovnaký výkon 200 koní (148 kW) už pri 6000 otáčkach a k nim pridáva krútiaci moment 240 Nm. To je o 25 viac ako v minulosti. Navyše bude k dispozícii už od 2000 otáčok za minútu. Spolu s nižšou hmotnosťou nového Clia to znamená výrazne lepšie dynamické parametre. Kým súčasné Clio R.S. šprintuje na stovku za 6,9 sekundy, novinka by to mala zvládnuť o päť desatín skôr. Maximálka by sa mohla podľa neoficiálnych údajov vyšplhať až na 233 km/h (+ 8). Spotreba by pritom mala padnúť až o 20 %.
V Cliu R.S. si okrem turbomotora odbije premiéru aj nová 6-stupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch), ovládaná krídelkami na stĺpiku riadenia. S manuálom sa už jednoducho nepočíta.
Vodič bude mať na výber z troch režimov nastavenia vozidla – Normal, Sport a Race. Okrem toho ponúkne za príplatok o 5 mm znížený a o 15 % tuhší športový podvozok Cup.
Ako vidno z prvých fotografií, výlučne 5-dverová karoséria nebude pre Clio R.S. veľkým hendikepom. Zamaskovaná kľučka druhého páru dverí vytvára tak či tak dojem kupé. A k tomu dostanete aerodynamickú kolekciu spolu s čiernymi 17-palcovými diskami kolies, ukrývajúcimi už tradične červené brzdové strmene.
Nové Clio R.S. sa dostane na trh v treťom kvartáli budúceho roka.
Porovnanie parametrov | ||
---|---|---|
Model | Clio R.S 2013 | Clio R.S |
Motor | 1.6 Turbo | 2.0i |
Zdvihový objem (ccm) | 1618 | 1998 |
Max. výkon (kW/ot.) | 148/6000 | 148/7100 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 240/2000 | 215/5400 |
Max. rýchlosť (km/h) | 233 | 225 |
0 – 100 km/h (s) | 6,4 | 6,9 |
Spotreba na 100 km (l) | – | 8,2 |