BMW nie je vo svete elektrických motoriek žiadnym nováčikom. Už dva roky je v ponuke jeho ekoskúter C-evolution. A nedarí sa mu zle. Napokon, s maximálnym krátkodobým výkonom 48 koní, dá pri akcelerácii na 60 km/h zabrať aj bavorskej pýche – klasickému superbajku S 1000 RR s výkonom 146 kW. Jednoducho, krútiaci moment elektromotora, dostupný v plnom rozsahu prakticky od nulových otáčok, dokáže zázraky. Tak prečo ho nevyužiť aj v triede superbajkov?
Presne to si povedali v BMW Motorrad a v spolupráci s technickou univerzitou v Mníchove prestavali S 1000 RR na elektrický pohon. Tento stroj vyzerá rovnako fascinujúco ako jeho benzínový základ, chýbajú len výfuky. A pribudlo aj viac karbónu, ktorý má kompenzovať hmotnosť stále ťažkých li-ion akumulátorov. Bohužiaľ, výkon ani dynamické parametre BMW neprezradilo. No niet pochýb, že v akcelerácii dá tento stroj na frak aj originálu so spaľovacím motorom.
Plány na výrobu sú nejasné. BMW pravdepodobne len testuje reakcie potenciálnych zákazníkov, podobne ako Harley-Davidson svojím elektrickým konceptom LiveWire, ktorý predvádza po celom svete formou testovacích jázd. Zlý nápad to nie je, superbajky nie sú určené na dlhé trasy, takže obmedzený dojazd elektrických verzií by na nejaké to vybláznenie určite stačil. Azda im cestu otvorí aj popularizácia formou motoršportu. Po zániku šampionátu TTX GP jazdia aspoň súťaže v triede TT Zero.