Ural Gear Up: Ruská klasika sa dočkala modernizácie. Aj materiálu NASA

Ruský motocyklový „veterán“ prichádza so zmenami len zriedka. V modelovom roku 2019 však prinesie niekoľko zlepšení. Uplatnili na ňom dokonca aj materiály vyvinuté v NASA!

09.11.2018 12:00
debata (35)
Nový Ural Gear Up má prakticky nezmenený... Foto: IMZ
Ural Gear Up - 2019 Nový Ural Gear Up má prakticky nezmenený dizajn. Majitelia však ocenia úplnú zameniteľnosť kolies vďaka novým nábojom.

Ural, teda legendárna motorka s postranným vozíkom Irbitského motocyklového závodu, sa z času na čas pripomenie limitovanou edíciou. Naposledy napríklad inšpirovanou Transsibírskou magistrálou. Základ však ostáva už roky nemenný, hoci v priebehu času došlo k viacerým inováciám. Objem motora vzrástol zo 650 na 750 kubických centimetrov, karburátory nahradilo vstrekovanie a bubnové brzdy vystriedali kotúče od Bremba. Nájdeme tu aj tlmiče Sachs, alternátor Denso, sviečky NGK a množstvo ďalších komponentov od renomovaných výrobcov.

Najviac zmien prebehlo na motore boxer, ktorý... Foto: IMZ
Ural Gear Up - 2019 Najviac zmien prebehlo na motore boxer, ktorý by mal lepšie odolávať teplotným rozdielom a mal by mať vyššiu životnosť.

I tak je inovačné tempo extrémne pomalé, napokon na Urale zákazníci milujú práve jeho retroštýl a ojedinelú koncepciu s dvoma poháňanými zadnými kolesami a motorom boxer, ktorý má podobne ako celý Ural základ v nemeckom BMW R71 z tridsiatych rokov. Rusi ho jednoducho skopírovali pre potreby červenej armády a vyrábali desiatky rokov. Až teraz prichádza k ďalšej zmene, ale opäť citlivej, aby sa nenarušila charizma tohto ojedinelého stroja. Zaujímavé je, že informácie o tom nepochádzajú z Ruska, ale z USA, presnejšie z amerického zastúpenia spoločnosti.

Gear Up má na rozdiel od základnej verzie CT... Foto: IMZ
Ural Gear Up - 2019 Gear Up má na rozdiel od základnej verzie CT poháňané obe zadné kolesá, čo znamená mimoriadne výkony v teréne.

Na trh tak príde nový Ural Gear up, ktorý doplní základnú verziu CT s poháňaným jediným zadným kolesom a zároveň nahradí Ural M70. Konštruktéri sa zamerali najmä na motor. Prepracovaná je celá horná časť „boxera“ . Väčšie rebrá majú zaručiť účinnejšie chladenie. Nové sú aj sacie a výfukové kanály a úprava stien valcov. Pôvodné kované piesty nahradili ľahšie zo zliatiny NASA388, ktorá kombinuje hliník s kremíkom. Mali by lepšie tesniť a zároveň znížiť trenie, čo je zas výsledkom ich teflónovej úpravy. Prepracované vstrekovanie paliva má zlepšiť reakcie „plynu“ a kontrolu voľnobežných otáčok.

Retroštýl dýcha z každého detailu tohto stroja. Foto: IMZ
Ural Gear Up - 2019 Retroštýl dýcha z každého detailu tohto stroja.

Všetko to má viesť k vyššej životnosti motora a tiež k väčšej odolnosti prevádzky v rôznych teplotných podmienkach. K tomu prispieva aj nové palivové čerpadlo v nádrži a prepracovaný olejový okruh so zväčšenou olejovou vaňou. Parametre sa však nemenili. Boxer dáva stále nezmenených 30,1 kW pri 5 500 otáčkach za minútu a krútiaci moment 57 Nm pri 4 300 otáčkach. Veľkou výhodou sú nové kolesá, ktoré dostali náboje, umožňujúce ich úplnú zameniteľnosť. Takže v prípade defektu môžete použiť rezervu na ktoromkoľvek mieste. Zmeny v dizajne sú prakticky nepostrehnuteľné, čo však neprekvapí.

V USA bude nový Ural Gear Up k dispozícii za 16 990 dolárov, čo je približne 14 870 eur. Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom začiatkom budúceho roka. Ural tiež oznámil, že okrem verzie M70 končí aj s produkciou Uralu Retro, ktorý mal ako jediný prednú teleskopickú vidlicu Marzocchi.
Ural Gear Up - 2019
Ural Gear Up - 2019
+16Ural Gear Up - 2019

© Autorské práva vyhradené

35 debata chyba
Viac na túto tému: #Ural #IBZ #Ural Gear Up
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek