Zdá sa, že elektrina bude čoskoro vládnuť aj jednej stope. Na svete je ďalší projekt elektrického motocyklu. Tentoraz z Indie a neuveriteľným dojazdom.
Šmyk na motorke je oveľa nebezpečnejší ako šmyk auta. Navyše nemôže jazdec počítať so zásahom stabilizačného systému. Teda až doteraz. Pomôcť majú „raketové motory“.
Bezpečnosť motorkárov by mohol zvýšiť adaptívny tempomat a systém automatického brzdenia pred prekážkou. Rakúska spoločnosť už na tom pracuje.
Známa americká spoločnosť Confederate mení názov aj DNA. Z extrémnych dvojvalcových strojov prechádza na elektrický pohon. Brutality sa však vzdať nemieni.
Legenda sedemdesiatych rokov sa nevzdáva. Fascinuje rovnako ako pred pol storočím. A dnes je v kondícii ako nikdy predtým. „Japonská opica“ prináša moderné zavesenie, zadné tlmiče, digitálny prístrojový panel či LED svetlá.
Tento výkon by bol požehnaním aj pre čistokrvné športové kupé, nieto ešte pre motorku. Lenže taká existuje. Jej 8-valec nepozná premožiteľa.
Jawa rozširuje ponuku motocyklov o retromodel, ktorý oživuje spomienky na slávne päťdesiate a šesťdesiate roky.
Vlaňajšia premiéra trojkolesového konceptu na salóne v Miláne dopadla nad očakávanie. Yamaha Niken tak mieri do výroby. Vyšší komfort a bezpečnosť nemajú ísť pritom na úkor ovládateľnosti.
Trojkolesové skútre sú už realitou. Svet motocyklov však tomuto technickému riešeniu zatiaľ odoláva. Zmeniť by to mohla Yamaha. Na motosalóne v Miláne ukáže koncept Niken.
Na autosalóne v Tokiu sa Yamaha pochváli konceptom elektrického motocykla, ktorý by mal byť schopný autonómnej jazdy a pritom poskytnúť jazdcovi extrémne vzrušenie.
Ruská spoločnosť Kalašnikov, preslávená samopalom AK-47, chce vrátiť život skrachovanej motocyklovej značke Iž. Namiesto dvojtaktu bude nové motorky poháňať elektromotor.
BMW Motorrad sa pohralo s myšlienkou mestskej mobility blízkej budúcnosti. Má podobu nezvyčajného skútra, ktorý kombinuje digitálny a analógový svet.
Elektrické superbiky budú čoskoro pravdepodobne bežnou záležitosťou. Talianska spoločnosť Italian Volt je ďalšou, ktorá im verí.
Motocykel stojí v zime väčšinou v garáži. Tento však nie. Namiesto kolies má pásy. A navyše oba poháňané.
Idú vám už krkom moderné motocykle s futuristickými tvarmi a nestačí vám ani klasika v podobe Harley-Davidsonu či Triumphu? Tak potom je tu jediná možnosť. Motorky spoločnosti Black Douglas Motorcycle.
Dánsko a motorky? To nejde príliš dokopy. A predsa sa tu rodí projekt, ktorý by mal už o dva roky priniesť do sveta jednej stopy poriadny adrenalín. Pritom si vystačí bez výfukov.
Taiwanská spoločnosť Gogoro spustila výrobu elektrických skútrov len v júni 2015 a už dnes má viac ako 10 000 predaných kusov. Za úspechom nestojí len vynikajúci dizajn ale celý obchodný model.
Po sérii konceptov Vision Next 100 od BMW, Mini a Rolls-Royce, prichádza na rad aj vízia budúcnosti od BMW Motorrad. Vznikla rovnako pri príležitosti stého výročia značky.
Thajské zastúpenie Ducati sa postaralo o prekvapenie. Pripraví limitovanú edíciu Scrambleru, ako poctu slávnemu jazdcovi Mike Hailwoodovi. Z nádherného stroja vznikne len 58 exemplárov.
Stuttgart doplnil v Ženeve rodinu kabrioletov o triedu C. Stalo sa tak prvý raz v jeho histórii. Komfort zvyšujú systémy Airscarf a Aircap. Plátenná strecha sa zloží za 20 sekúnd.
Je to zatiaľ koncept, ale na 80 % zhodný so sériovým modelom. Ľahké, výkonné a obratné kupé Alpine s motorom v strede sa totiž v sériovej podobe predstaví ešte tento rok.
Ďalšou technológiou zo sveta áut, ktorá by mohla zakrátko preniknúť do motoriek, je head-up displej. BMW Motorrad už má riešenie.
Najnovšie technológie z automobilov BMW sa dostanú aj do sveta jednej stopy. Dôkazom je laserové svetlo pre motocykle, ktoré BMW vystavilo na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.
Elektrický superbajk? Prečo nie, myslia si v BMW Mottorad. Po skútroch je to najzaujímavejšia kategória, ktorú by mohli časom ovládnuť batérie. Toto je koncept BMW eRR a ako napovedá názov, vychádza z ostrého modelu S 1000 RR.
Už to vyzeralo, že sa „terénneho“ chrobáka nikdy nedočkáme. Čuduj sa svete, na trh prichádza práve v čase, keď Volkswagen pod vplyvom aféry dieselgate šetrí, kde sa dá. Predstavil sa v Los Angeles.