Yamaha TMAX má na trhu namierené predovšetkým proti veľkoobjemovým skútrom japonskej výroby. Jej úhlavnými nepriateľmi sú najmä Honda Silver Wing a Suzuki Burgman. Segment silných skútrov sa stále rozvíja a kým pred niekoľkými rokmi prakticky neexistoval, dnes je pevnou súčasťou ponuky každého významnejšieho motocyklového výrobcu.
Na dlhých cestách príde vhod palivová nádrž s objemom zväčšeným na 15 litrov. Pohodlnejšie je aj sedadlo s malou opierkou a novým držiakmi pre spolujazdca. Malých zmien doznala aj predná a zadná kapotáž, pribudli aj nové odkladacie priestory. Prístrojový panel je o niečo prehľadnejší.
O pohon sa stará štvortaktný radový dvojvalec s rozvodom DOHC a štvorventilovou technikou. Z objemu valcov 0,49 l podáva výkon 32 kW (43,5 k) pri 7500 ot/min. a maximálny krútiaci moment 45 Nm vrcholiaci pri 6500 ot/min. Mazanie so suchou skriňou zabezpečuje precízne mazanie všetkých pohyblivých častí aj pri veľkých odstredivých silách. Spojka je viaclamelová v olejovom kúpeli. Jemné radenie zabezpečuje automatická prevodovka s variátorom.
Istejším jazdným vlastnostiam prospel nový pod tlakom odlievaný hliníkový rám, ktorý je nielen pevnejší, ale ušetril aj niekoľko dôležitých kilogramov na celkovej hmotnosti motocykla. Konkrétne, nový TMAX je teraz ľahší o 5 kg. Priemer predného kolesa vzrástol na 15 palcov, čo novému skútru pomáhať účinnejšie „žehliť“ veľké nerovnosti na ceste a robí jazdu komfortnejšou. Rozbitým vozovkám je prispôsobená aj zosilnená predná vidlica. Na prednom kolese je pneumatika s rozmerom 120/70 R15, vzadu 160/60 R15. O brzdenie sa vpredu aj vzadu starajú kotúčové brzdy s priemerom 267 mm. Vpredu sú samozrejme kotúče dva.
Rozmery a hmotnosti:
Dĺžka: 2195 mm
Šírka: 775 mm
Výška: 1445 mm
Výška sedadla nad zemou: 800 mm
Svetlá výška: 125 mm
Rázvor kolies: 1580 mm
Suchá hmotnosť: 203 kg ( 208 kg so systémom ABS)