Nákresy a špionážne fotografie Granty sa v médiách ukazujú už niekoľko mesiacov, v týchto dňoch však automobilka AvtoVAZ oficiálne ukázala definitívnu sériovú podobu svojho nového modelu Granta.
Pohľad na Grantu prezrádza, že má mnoho spoločného so súčasnou Kalinou. Rovnaká je základná konštrukcia aj usporiadanie pohonného ústrojenstva. Lepšia by však mala byť aktívna aj pasívna bezpečnosť, vrátane výbav a motorizácií vrcholných verzií. Na konštrukcii auta už s Ladou spolupracoval aj Renault.
Podľa automobilky bude podvozok Granty ešte odolnejší ako v prípade Kaliny a mal by znášať dlhodobé ťažké podmienky ruských vidieckych ciest. To bola koniec koncov jedna z požiadaviek pri vývoji auta. Len tak totiž dokáže na trhu nahradiť klasické Lady so zadným pohonom, ktorých vyzretá konštrukcia odoláva zlým komunikáciám stále lepšie, ako v prípade áut s predným pohonom.
Na základe skúseností s miestnym trhom je podľa Lady pre ruských ľudí žijúcich na vidieku mimoriadne dôležitá schopnosť auta utiahnuť ťažký príves a podľa možnosti ho ťahať celoročne. Uspokojiť túto požiadavku autom s predným pohonom nie je jednoduché. Ako dokázali únavové skúšky počas vývoja, klasické Lady vykazovali v pohonnom mechanizme aj po absolvovaní skúšky len nepatrne väčšie vôle ako pri novom vozidle, zatiaľ čo modely s predným pohonom neustále bojovali s problémami prednej nápravy. Podľa konštruktérov automobilky však všetky nedostatky počas vývoja odstránili. Či sa im to podarilo, nakoniec aj tak ukážu až praktické skúsenosti bežných ľudí na sibírskom vidieku.