Kedysi však patrili k prepychovým poľovačkám britskej šľachty rovnako ako chrty a luxusné lovecké zbrane. Trocha nostalgie však nikdy nezaškodí. A tak milánska Carrozzeria Touring Superleggera oprášila kúsok z dávno zabudnutých čias. Pre pár vyvolených priviedla na svet novodobý shooting brake – Bentley Continental Flying Star. Samozrejme, na stavbu takého auta potrebujete základ s primeraným rodokmeňom. A čo je lepšie ako Bentley? Presnejšie luxusné britské gétéčko Bentley Continental GT? Má dobré spôsoby, interiér plný pravej kože a pod kapotou minimálne 560 ušľachtilých koní.
Taliansky dizajn v britských službách
Talianskemu výrobcovi nebolo veľa treba a pustil sa do práce. Vedel, čo robí. Spoločnosť Carrozzeria Touring Superleggera, ktorú založili Bianchi Anderloni a Gaetano Ponzoni, nie je síce taká známa ako štúdiá Bertone, Pininfarina či Zagato, ale v karosárskom svete pôsobí už od roku 1926. Má na konte také legendy ako Fiat Spider, Maserati 3500 alebo Lamborghini 350 GT a prototyp Lamborghini 400 GT Flying Star II.
Aj pri prestavbe Beneleya použili overený recept a aby nebolo treba rezať už existujúcu strechu, vybrali si rovno otvorenú verziu GTC. Výhodou bola aj jej dodatočne vystužená karoséria, takže šéfdizajnér Belgičan Louis Fabribeckers si nemusel lámať hlavu s bezpečnosťou skeletu. No aby bolo predsa len všetko kóšer, na úpravách spolupracovala Carrozzeria Touring priamo s britskou automobilkou a vývoj prebiehal s využitím najmodernejších metód CAD a CATIA. Paradoxne sú však nové časti karosérie vyrábané ručne.
Miesto pre zbrane aj korisť
Po predné stĺpiky je vlastne všetko po starom. Nezmenila sa výška ani šírka karosérie. Do dĺžky pribudlo len nepatrných jedenásť milimetrov. Zato všetko, čo nasleduje ďalej, nemá s klasickým GT nič spoločné. Línia strechy je výrazne predĺžená a len veľmi pozvoľna sa zvažuje k robustnému zadnému stĺpiku. Bočné okná z bezrámovej konštrukcie vytvárajú ničím nerušený celok.
Pod zadným elektricky výklopným vekom pribudol nový praktický priestor. Na 4,98 metra dlhý koráb nie je tých 400 litrov síce práve omračujúci údaj, no na štyri golfové „bagy“ to určite stačí. A po sklopení zadných sedadiel sa kufor rozrastie až na 1200 litrov. Takže vášnivý lovec s modrou krvou by si mohol vo svojom nádhernom Flying Stare odviezť okrem naleštenej brokovnice pokojne aj korisť. A verte tomu, že na svojom zámočku bude pekelne rýchlo.
Rýchle ako Porsche
To najslabšie, čo sa chystá pod kapotu upraveného Bentleya, je preplňovaný 12-valec s objemom šiestich litrov a výkonom 412 kW, pardon, vlastne 560 dostihových koní. Ak by to bolo málo, na výber je aj výkonnejšia verzia z Continentalu GT Sport s ďalšími päťdesiatimi koňmi navyše (449 kW). Tie sa v súlade s dobrými mravmi prenášajú výlučne na zadné kolesá cez 6-stupňovú automatickú prevodovku.
Potom stačí len ľahký dotyk plynového pedála a takmer tri tony ušľachtilej techniky akcelerujú v dokonalom tichu na stovku za 4,8 sekundy. Ručička rýchlomeru sa pritom zastaví až pri údaji 322 km/h. A to sme už naozaj niekde vo svete superšportov. Flying Star je totiž rýchlejší ako Porsche 911 Turbo alebo Porsche 911 GT3.
Nekonečne drahý
Interiér so štvoricou samostatných sedadiel ponúka maximálny luxus. Drevo, koža, chróm, to všetko prechádza rukami remeselníkov a je vypracované s dokonalou presnosťou. Veľké chúťky si však nerobte. Celkovo vyrobí Carrozzeria Touring Superleggera len dvadsať kusov Flying Starov. A hviezdna bude aj ich cena. Za každý kus si Bentley účtuje 590 000 eur! To je zhruba trojnásobok kabrioletu Continental GTC!
A to nie je konečná suma. Priplatiť si totiž môžete napríklad za špeciálne disky Borrani X-Ray s povrchovou úpravou zladenou s farbou karosérie. Ako to však býva, tí najbohatší na ničom neprerábajú. Prísne limitovaná séria totiž spôsobí, že cena týchto dvadsiatich klenotov bude už len stúpať – podobne ako hodnota Warholových sieťotlačí.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4815/1943/1395 |
Rázvor náprav (mm) | 2745 |
Batožinový priestor (l) | 400 – 1200 |
Technické údaje | |
Motor | 6.0 W12 Turbo |
Objem motora (cm3) | 5998 |
Max. výkon (kW/min-1) | 449/6000 |
Krútiaci moment (Nm/min-1) | 750/1700 |
Max. rýchlosť (km/h) | 322 |
0 – 100 km/h (s) | 4,8 |
.