Nový McLaren MP4–12C mieri nižšie ako legendárny model F1. Nemá sa stať a ani sa nestane najrýchlejším autom sveta, ale medzi svojimi konkurentmi spôsobí paniku. Na bezsenné noci sa pripravujú vo Ferrari a Lamborghini s modelmi 458 Italia a Gallardo LP 560–4.
V čom tkvie výnimočnosť McLarenu MP4–12C? V jeho kopozitnej „kostre“. Medzi autami v cenovej relácii 135 – 200 000 eur nemá jednoliaty monokok MonoCell z uhlíkového kompozitu obdobu. Zabezpečuje nízku hmotnosť auta, vysokú pevnosť, ale aj nízke náklady na opravu pri prípadnej kolízii. Silu nárazu budú absorbovať ľahko vymeniteľné hliníkové štruktúry na rozdiel od konkurentov, ktorí sa snažia pri náraze deštruktívnu energiu rozvádzať nosnými štruktúrami mimo posádky. Opravy takýchto „pokrútených“ šasi majiteľa rozhodne netešia. Kompozitný MonoCell navyše odoláva zubu času a drsnému zaobchádzaniu oveľa lepšie ako hliník a prakticky vylučuje znižovanie tuhosti v dôsledku únavy materiálu.
Za dvojčlennou posádkou je namontovaný osemvalcový motor M838T s objemom 3,8 litra s dvoma turbodúchadlami, vďaka ktorým je plná dávka krútiaceho momentu 600 Nm k vašim službám už od 2000 otáčok za minútu. Maximálny výkon jednotky vyvinutej výhradne McLarenom je 441 kW (600 koní).
O prenos výkonu na zadné kolesá sa stará dvojspojková sedemstupňová prevodovka SSG (Seamless Shift Gearbox) s funkciou Pre-Cog. Hmotnosť McLarenu MP4–12C je podelená medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 43:57, čo sľubuje úsmev na tvári vodiča v každej zákrute.
Pri hmotnosti vozidla iba 1300 kg sa ťahá tonu váhy 462 koníkov. Italia má 402 koní na tonu a Gallardo LP 560–4 má iba 373 koní na tonu. McLaren MP4–12C vyštartuje z nuly na 100 km/h za tri sekundy a miera jeho šialenstva sa naplní pri rýchlosti 322 km/h.
O poslušnosť v zákrutách dbá systém Brake Steer, čo v preklade do ľudskej reči znamená elektronická náhrada za samosvorný diferenciál. Pri ostrejšom vjazde alebo výjazde zo zákruty v prípade potreby pribrzdí vnútorné zadné (poháňané) koleso a „uprace“ tak prípadnú nedotáčavosť alebo pretáčavosť. Ak vodič nespraví žiadny zásadný prešľap, Brake Steer iba jemne doladí prejazd zákrutou.
Ďalším pomocníkom je systém PCCU (Powertrain and Chassis Control Unit), ktorý ponúka vodičovi tri možnosti nastavenia jazdných vlastností. Našťastie v ponuke nie je žiadny ekologický režim, ale iba Normal, Sport a najradikálnejší Track.
McLaren MP4–12C sa bude vyrábať ručne v úplne novej továrni vo Wokingu. Plánovaná je produkcia iba 1000 kusov, no už teraz dopyt prevyšuje ponuku. Nakoniec sa možno dočkáme prehodnotenia tohto limitu. K zákazníkom sa McLaren MP4–12C dostane v roku 2011 a jeho cena sa odhaduje na 160 000 libier.