Hoci pôvodný model v roku 1993 nahradil nový Spider, už nikdy nevyvolal také silné emócie ako jeho predchodca. Talianske dizajnérske štúdio Pininfarina sa však v Ženeve rozhodlo oprášiť jeho slávu, presnejšie najcenenejšej verzie Duetto z rokov 1966 až 1968.
Pri pohľade na koncept 2uettottanta si jednoducho nemôžete nespomenúť na túto taliansku legendu. Nejde síce o čisté retro, no ideová príbuznosť je jasná. Nízka stavba, zaoblená predná časť, hlboko posadený erb Alfy, čelné okno pripomínajúce len ľahký šilt, to všetko odkazuje na časy, keď Spider kraľoval športovým roadsterom. Koncept má dĺžku 4212, šírku 1797 a výšku len 1280 milimetrov, čo je dokonca menej, ako mal viac ako štyridsať rokov starý originál.
Aj pod kapotou je to čistá Alfa. Žiaden veľký objem, ale len inteligentný výkon z preplňovaného štvorvalca s tradičným obsahom 1750 kubických centimetrov. Kým v roku 1968 mal výkon 87 kW, dnes ich posiela na kolesá 2uettottanta cez dvojspojkovú prevodovku 147.
Či sa zo spolupráce Pininfarina a Alfa Romeo zrodí ďalšia legenda, však nie je známe. Isté však je, že súčasný Spider, odvodený z kupé Brera, je na trhu len štyri roky.