Pri pohľade na prednú časť karosérie by vás podľa Toyoty mali zaujať nové predné svetlomety, širšia predná maska a dynamickejšie tvarovaný nárazník. Mierne pozmenená je aj predná kapota. Masívnejšie nárazníky sa postarali o nárast celkovej dĺžky karosérie o 25 mm. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a tvar zadného nárazníka. Všetky zmeny sú však decentné a bez priamej konfrontácie s predchádzajúcim modelom ich takmer nepostrehnete. Zmenil sa aj tvar 16 a 17-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin. V ponuke pribudli štyri nové odtiene laku karosérie.
Toyota sa podujala aj k zmenám v interiéri. Vypočula kritické hlasy európskych zákazníkov na kvalitu vnútorných plastov a pre Auris 2010 zvolila plasty s inou povrchovou štruktúrou. K slovu sa dostali dokonca aj mäkčené plasty, čo je v prípade japonských áut krok vpred. Japonci totiž vnímajú kvalitu interiérov nie podľa povrchu plastov, ale podľa kvality ich zmontovania.
Prepracovaním prešla aj stredová konzola, odkladací box medzi prednými sedadlami je teraz o 50 mm vyšší a slúži ako lakťová opierka. Optitrónový prístrojový panel zmenil svoje podsvietenie zo žltej na bielu (s najvýkonnejším motorom 2.0 D-4D 180 D-CAT sú prístroje červené).
Konštruktéri mierne prepracovali aj zavesenie kolies a charakteristiku pruženia. Aj naďalej si Auris zachoval prednú nápravu so vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami a vzadu vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou. Najvýkonnejší Auris má vzadu opäť viacprvkové zavesenie. Iné je aj riadenie s inak nastaveným elektrickým posilňovačom riadenia.
Paletu benzínových motorov tvoria štvorvalce 1.33 Dual VVT-I (73 kW/99 k) so systémom Stop & Start, 1.6 VVT-i (97 kW/132 k) a 1.8 VVT-i (108 kW/147 k). Naftovú ponuku zastupujú prepĺňané štvorvalce 1.4 D-4D Euro 5 (66 kW/90 k), 2.0 D-4D (93 kW/126 k) 2.2 D-4D (130 kW/177 k). V druhej polovici roka 2010 pribudne v modelovom rade Auris aj hybridná verzia Auris HSD
Inovovaným Aurisom sa Toyota pochváli na ženevskom autosalóne.