Je známe, že Fiat zobral downsizing veľmi vážne a pred rokom avizoval svoje plány s návratom k dvojvalcom. Všetko sa podarilo a dvojvalcový motor s objemom 0,9 litra je pripravený na implantáciu.
Dvojvalec využíva technológiu MultiAir, ktorá výkon malého motorčeka posúva na úroveň bežných maloobjemových štvorvalcov, no spotreba je výrazne nižšia. Základná neprepĺňaná verzia bude poskytovať maximálny výkon 48 kW (65 k). S pomocou turbodúchadla motor SGE (Small Gasoline Engine) vyvinie dokonca 77 kW (105 k). K dispozícii bude aj prepĺňaná verzia s výkonom 59 kW (80 k). Chystá sa aj verzia spaľujúca zemný plyn (CNG).
Ďalšou nespornou výhodou je nižšia hmotnosť – údajne je oproti ekvivalentnému štvorvalcu ľahší o 20%. Navyše dvojvalec je kompaktnejší.
Dvojvalcový motor SGE s objemom 0,9 litra sa bude montovať Fiatu 500, Panda a Punto EVO od roku 2010. V prípade päťstovky ide o symbolický návrat, keďže pôvodné Cinquecento sa vyrábalo výhradne s dvoma valcami.