Novodobý Chrobák zaznamenal raketový nástup v roku 1998, kedy si ho kúpilo 107 000 záujemcov. V prvom kompletnom roku predaja si ho do garáže priviezlo viac ako 160 000 zákazníkov. No odvtedy predajné čisla už iba klesali. Severoamerický trh pohltil každoročne približne polovicu produkcie. V roku 2009 do septembra sa v Spojených štátoch predalo iba 11 646 Chrobákov, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2008 pokles o 48%. Určite má na tom podiel aj globálna recesia, ale takýto markantný prepad svedčí hlavne o potrebe generačnej výmeny.
Nový Beetle podľa prezidenta VW of America Stefana Jacobyho ponúkne zväčšený vnútorný priestor hlavne pre pasažierov vzadu. Majiteľom súčasnej generácie prekáža najmä zadná „trestná lavica“ a malý batožinový priestor. Ten sa takisto nafúkne, no podľa Jacobyho slov, vonkajšie rozmery sa zväčšia len mierne. Ďalej Jacoby uviedol, že nová generácia Beetla vezme na seba úlohu nízkonákladového „halo car“ – auta projektovaného na prezentáciu imidžu značky. Volkswagen sa tým chce vrátiť k pôvodnému odkazu originálneho Beetla a celej značky, ktorá chce vyrábať autá pre bežných ľudí.