Tvary novej Sonaty sa držia aktuálneho štylistického smerovania značky Hyundai – fluidic sculpture. Na rozdiel od predchádzajúcej generácie, novinka nebude klasickým sedanom, skôr balansuje na hranici sedanu a 4-dverového kupé. Jasne to naznačuje skosená zadná časť strechy, ktorá možno nepoteší pasažierov na zadných sedadlách.
Základnou motorizáciu pre kórejský trh bude nový dvojliter Theta-II známy už z čerstvej novinky Hyundai ix35. Ponúka výkon 120 kW (163k) a krútiaci moment 202 Nm. Priemerná spotreba na úrovni 7,8 l/100km predstavuje zlepšenie oproti súčasnej generácii o 11%.
Na americký trh sa Sonata dostane začiatkom roku 2010 so základným motorom Theta-II o objeme 2,4 litra. Pre všetky modely je štandardom 6-stupňová automatická prevodovka.
V Európe môžeme novú Sonatu (pravdepodobne s názvom i40) očakávať v roku 2010. V ponuke by nemali chýbať nové naftové motory rady R s objemom 2,0 a 2,2 litra.