Aké sú teda najnovšie výsledky? Tie sa stávajú tak trochu nudné. Napriek sprísnenej metodike získalo totiž až sedem z testovaných vozidiel plný počet piatich hviezdičiek. Od malého Volkswagenu Polo cez SUV Škoda Yeti a dva hybridy Toyota Prius a Honda Insight až po MPV Renault Grand Scénic a veľký offroad Kia Sorento či limuzínu strednej triedy Subaru Legacy. Pre nás zákazníkov je to však dobré znamenie.
Jediný, kto zostal v slabom tieni konkurencie, je nový Citroën C3. Doplatil najmä na nízku sériovú vybavenosť stabilizačným systémom ESP, ktorý ponúkne automobilka zväčša len za príplatok, a najslabšiu ochranu chodcov zo všetkých ôsmich testovaných áut. V najdôležitejšom kritériu, ochrane dospelej posádky, ponúka síce slušnú ochranu, no objavil sa problém s nadmerným zaťažením krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Ani v jednom z troch uskutočnených testov mu neboli v tomto kritériu udelené body.
Naopak, jeho konkurent Volkswagen Polo sa mohol tešiť z piatich hviezdičiek, azda s jedinou výčitkou, slabšou ochranou hrudníka. Euro NCAP však aj v tomto prípade nezabudlo pripomenúť slabú ochranu chodcov.
Takmer bez straty prešla testami Škoda Yeti vybavená deviatimi airbagmi. Získala najlepšie hodnotenie pri ochrane dospelej posádky a vďaka nasadeniu ESP do sériovej výbavy bodovala aj v hodnotení asistenčných systémov. Len v tesnom závese za ňou sa umiestnil Renault Grand Scénic. Opäť sa však ukázala slabá ochrana chodcov.
Euro NCAP zvlášť vyzdvihlo dvojicu hybridov Toyotu Prius a Hondu Insight. Dokazujú, že aj autá s ekologickým pohonom môžu plniť bez problémov bezpečnostné kritériá. A čo viac, získali tiež najlepšie hodnotenie za „priateľský“ prístup k chodcom.
Aj pri kórejských autách začína byť päť hviezdičiek štandardom. S novými, prísnejšími kritériami sa najnovšie skvele vyrovnalo nové SUV Kia Sorento.
**Citroën C3: ******
Ochrana dospelých: 83 %
Ochrana detí: 74 %
Ochrana chodcov: 33 %
Asistenčné systémy: 40 %
**Honda Insight: *******
Ochrana dospelých: 90 %
Ochrana detí: 74 %
Ochrana chodcov: 76 %
Asistenčné systémy: 86 %
**Kia Sorento: *******
Ochrana dospelých: 87 %
Ochrana detí: 84 %
Ochrana chodcov: 44 %
Asistenčné systémy: 71 %
**Renault Grand Scénic: *******
Ochrana dospelých: 91 %
Ochrana detí: 76 %
Ochrana chodcov: 42 %
Asistenčné systémy: 99 %
**Škoda Yeti: *******
Ochrana dospelých: 92 %
Ochrana detí: 78 %
Ochrana chodcov: 46 %
Asistenčné systémy: 71 %
**Subaru Legacy: *******
Ochrana dospelých: 79 %
Ochrana detí: 73 %
Ochrana chodcov: 58 %
Asistenčné systémy: 71 %
**Toyta Prius: *******
Ochrana dospelých: 88 %
Ochrana detí: 82 %
Ochrana chodcov: 68 %
Asistenčné systémy: 86 %
**VW Polo: *******
Ochrana dospelých: 90 %
Ochrana detí: 86 %
Ochrana chodcov: 41 %
Asistenčné systémy: 71 %