Novitec sa zameral na najsilnejšiu zážihovú motorizáciu MiTa. Ide o 1,4 litrový turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec, ktorého kvality sme mali možnosť oceniť aj v redakčnom teste. Už v sériovom nastavení ponúka 114 kW (155 k) a s ľahkým MiTom dokáže pekne „zacvičiť“. V rámci balíčka „Powerjet 2“ ponúka Novitec zvýšenie výkonu tohto agregátu o 23 kW (31 k) na výsledných 137 kW (186 k). Krútiaci moment pritom narastie o 30 Nm. Vo výsledku takto upravené MiTo zrýchli na stovku za 7,4 sekundy, čo je 0,7 sekundy ako to dokáže sériové prevedenie.
V Novitecu nezabudli ani na vznetové agregáty. Pre nich je k dispozícii balíček „Powerrail 5“, ktorý zvyšuje výkon 1,3 litrového motora o 14,9 kW (20 k). V prípade väčšej „1,6-tky“ narastie výkon o 17,7 kW (24 k). Okrem zvýšeného výkonu ponúka Novitec aj nastaviteľný podvozok. Oproti štandardnému nastaveniu je jeho svetlá výška menšia v závislosti od nastavenia o 35 alebo až 65 mm.
K dispozícii je aj optický „bodykit“. Ten pozostáva z upraveného predného nárazníka, nadstavcov bočných prahov a zadného nárazníka s difúzorom. Ako je to však s funkčnosťou tohto difúzora, alebo s prínosom strešného spojlera pre aerodynamiku auta, nevieme. V ponuke je aj športový výfuk s až štvoricou koncoviek. Disky kolies s priemerom 18-palcov sú k dispozícii v dvoch farbách – klasickej striebornej, alebo matnej čiernej. Každopádne, na dizajne sériového MiTa by sme aspoň my nemenili nič a je dobré, že Novitec necháva zákazníkom aj túto možnosť.